uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 112

uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Beste

ik zit in mijn laatst jaar en ik wil graag volgend jaar burgerlijk ingenieur gaan studeren in KUL.

Kan iemand me zeggen hoe de uurrooster van de 1ste jaar of de 1ste semester deruit ziet?

mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum voor studiekeuze.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Ik zit in mijn laatste jaar burgerlijk ingenieur aan de Vrije Universiteit Brussel. Het lijkt me dat de uurrooster bij ons in Brussel erg gelijkaardig was aan dat in Leuven.

Het totaal rooster van de eerste semester vind je hier.

Om het iets overzichtelijker te houden, hier een typeweek.

Als je vragen hebt over de studie, laat maar horen!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 47

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Op de kuleuven.be site kan je die terugvinden:

http://onderwijsaanbod.kuleuven.be/2013 ... 016934.htm

(klik rechtsboven op het kalendericoontje)

Deze uuroosters kunnen nogal chaotisch worden aangezien er veel reeksen zijn (in mijn tijd 12 reeksen van 30 man). Toch hebben de eerstejaars bijna iedere week les van 8u30 - 18u en woensdag een halve dag... zware weken dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Aan de VUB is het doorgaans elke dag les van 8u tot 17u met middagpauze van 12u tot 13u.

Meestal heb je 2 hoorcolleges van elk 2u in de voormiddag en in de namiddag heb je dan 4u oefeningen of labo.

Dat van die halve dag op woensdag is een fabeltje volgens mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 112

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

dank u iedereen voor de informatie

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Xenion schreef: ma 11 nov 2013, 18:52
Dat van die halve dag op woensdag is een fabeltje volgens mij.
Lijkt me wel. Als er al een "halve dag" is, gaat er doorgaans op vrijdag minder college zijn in mijn ervaring. Dat is ook aangenamer dan op woensdag.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 47

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Drieske schreef: ma 11 nov 2013, 20:39
Lijkt me wel. Als er al een "halve dag" is, gaat er doorgaans op vrijdag minder college zijn in mijn ervaring. Dat is ook aangenamer dan op woensdag.
In relatie tot de volgende jaren is de lessenplanning niet altijd zo aangenaam/menselijk in mijn ervaring: in het tweede en derde jaar burgerlijk ingenieur:elt-cws aan de KU Leuven heb je een ganse woensdag vrij en vrijdag tot 18u30 (les!).

Dat van die halve dag op woensdag is een fabeltje volgens mij.
Daarom dat ik de link naar de reele uurroosters meegeef; bv. reeks B3 heeft deze week op woensdagmiddag geen enkel vak gepland.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: uurrooster van Burgerlijk Ingenieur 1ste jaar

Alopex schreef: di 12 nov 2013, 21:05
Daarom dat ik de link naar de reele uurroosters meegeef; bv. reeks B3 heeft deze week op woensdagmiddag geen enkel vak gepland.
Ik heb er niet naar gekeken. Die uurroosters zijn zowaar nog erger dan die dat ik van de VUB gewoon ben. Maar ik zou het raar vinden, want normaal gezien bestaat een 1e Ba IR uit volledige lesdagen.

Reageer