Oplosbaarheid calciumchloride in acetonitril

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Oplosbaarheid calciumchloride in acetonitril

Hoi,

Ik werk op een research lab als analist. Momenteel hebben we wat problemen met het betrouwbaar kwantificeren van 1 van onze enzymen. Het is een enzym 3 calcium-binding domains. Als analyse methode prefereren wij reverse phase-HPLC. Bradford, pierce 660 en alle andere spectrofotometrische technieken zijn voor deze toepassing domweg niet nauwkeurig genoeg. RP-hplc heeft 1 groot probleem: carry over van de 1e run op de daaropvolgende. Om dit te minimaliseren zijn er verschillende mogelijkheden, waarvan de meest voor de hand liggende de eluent- en kolomkeuze zijn. We hebben een kolom die erg goed presteert bij erg veel enzymen, mbt tot scheiding, resolutie maar ook met een minimum aan carry over, echter niet voor ons enzym met 3 calcium-binding domains. 2 van die domains bevinden zich aan de oppervlakte. We willen het eluent zo aanpassen dat er altijd genoeg calcium inzit om die calciumionen aan die domeinen te laten zitten. Daarvoor willen we het dus toevoegen aan het eluens. Wij werken echter met gradienten, dus eluens A (miliq met 0.1% trifluoro-azijnzuur (TFA) en eluens B: acetonitril met 0.07% TFA, wordt in oplopende verhouding door de hplc gepompt. Nu willen we daar calciumchloride aan toevoegen: 1 mM moet voldoende zijn. Dat is geen probleem voor de MQ. Echter: wat is de oplosbaarheid van calciumchloride (al dan niet gehydrateerd) in acetonitril? Ik weet dat het niet best oplost, ik probeerde een 200 mM stock te maken: dat werkte niet. Voor ik een 110 mg in 1 L acetonitril gooi, wil ik wel weten of dat oplost. Zoniet, dan kunnen we nog overwegen om het alleen aan MQ toe te voegen, maar dan moet de calciumchloride niet acuut neerslaan zodra het met acetonitril in aanraking komt, want dan is mijn hplc heel erg stuk.

Google's eerste 5 pagina's wisten het me niet te vertellen...