Springen naar inhoud

welk metaal is bestand tegen trichlooramine

• Log in om te kunnen reageren

emde

emde

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 november 2013 - 11:20

Hallo Kennisfreaks ;) ,

Ik kreeg een vraag waar ik geen antwoord op heb.

De vraag gaat over trichlooramine die via een pijp van 300 mm afgeblazen wordt.
De pijp is te kort en moet verlengd worden met ± 5 meter.
Nu zoek ik een buis van 300 mm die tegen het gas kan.
Maar ik zou niet weten welk materiaal dit gas kan verdragen zonder dat je het na een 2 jaar weer moet vervangen.

Wie kan en wil mij helpen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

druipertje

druipertje

• >250 berichten
  • 374 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 november 2013 - 11:54

Het is dus alleen om af te blazen en nog geeneens voor je reactor/productspecs? Dan maakt een beetje corrosie niet eens uit. Volgens mij gebruiken wij normaal gewoon rvs 316.

Vaak hebben fabrikanten de buizen op hun website meer informatie staan, of anders zelf meer informatie. Je kan het natuurlijk ook zelf testen. Maar hoe breed moet de buis zijn?

emde

emde

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 november 2013 - 14:01

Het is dus alleen om af te blazen en nog geeneens voor je reactor/productspecs? Dan maakt een beetje corrosie niet eens uit. Volgens mij gebruiken wij normaal gewoon rvs 316.

Vaak hebben fabrikanten de buizen op hun website meer informatie staan, of anders zelf meer informatie. Je kan het natuurlijk ook zelf testen. Maar hoe breed moet de buis zijn?

Dit vond ik op de site

Chloor en RVS

RVS heeft één duidelijke zwakheid en dat is de slechte corosie weerstand tegen chloor. Heel veel stoffen waar chloor in zit, b.v. keukenzout (natriumchloride/pekel), zoutzuur, magnesiumchloride, chloorbleekloog ( natriumhypochloriet) en nog vele andere producten waar chloor in zit tasten RVS aan.
rvs lijkt mij dan niet de juiste keus voor langdurige houdbaarheid

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8805 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 november 2013 - 14:46

Kun je niet achterhalen waarvan de bestaande, te korte, pijp is gemaakt?

Het klinkt simpel, maar ergens ook logisch om met hetzelfde metaal verder te werken.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures