Springen naar inhoud

Positieve emoties verbeteren.

• Log in om te kunnen reageren

Mutsss36

Mutsss36

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 november 2013 - 01:14

Hallo,

Ik ben Lara en doe namens de universiteit Twente samen met een aantal medestudenten onderzoek naar positieve emoties in combinatie met online oefeningen. Wij zijn benieuwd of we positieve emoties kunnen bevorderen met behulp van een online interventie. Als zo'n online interventie daadwerkelijk effect heeft, zal het mogelijk zijn om een aantal klachten te verminderen/voorkomen, bijvoorbeeld depressie.

Het is in principe de bedoeling dat men een week lang een oefening doet, dat wil zeggen: je krijgt via de mail een aantal vragen die je een week lang elke dag voor jezelf moet beantwoorden. De allereerste vragenlijst vraagt ook om een aantal algemene gegevens (leeftijd, geslacht, opleidingsniveau) en een aantal persoonlijkheidstrekken. Dan is het de bedoeling dat de oefening wordt gedaan en vervolgens kan er dagelijks een feedbackformulier worden ingevuld (Is de oefening gelukt? Ja/Nee. Hoe was de oefening vandaag? Makkelijk/Te doen/Moeilijk.)Aan het eind van de week moet de lijst met ervaren emoties nogmaals worden ingevuld om te kunnen beoordelen of je daadwerkelijk positievere emoties bent gaan ervaren.

De antwoorden/gegevens zullen anoniem worden verwerkt. Bovendien zullen de resultaten van het onderzoek (anoniem!) worden gepubliceerd, als hier belangstelling voor is! Voor vragen en/of opmerkingen kunnen jullie mailen naar l.timmerman@student.utwente.nl

Wil je graag meer positieve emoties ervaren? Doe dan mee aan deze online uitdaging waarin je een week lang meer aandacht probeert te hebben voor je emoties. Je kunt kiezen uit de volgende vier opties: optimisme, geluk, dankbaarheid en positieve emoties. Door de oefening dagelijks te herhalen vergroot je de kans op een verbetering van positieve emoties. Doe nu mee via http://goo.gl/Ghtz2f en bekijk of jij over een week positiever in het leven staat!

Alvast bedankt voor jullie deelname, en als er vragen/opmerkingen zijn hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Lara

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Carlaadr

Carlaadr

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2014 - 18:02

Lara, is jouw onderzoek nog actueel? Ik heb de link gevolgd en de beginvragen ingevuld, maar ontving nog geen oefeningen... Misschien heb ik iets onhandig gedaan, dus mocht je nog input kunnen gebruiken: laat maar horen, dan probeer ik opnieuw.

Mutsss36

Mutsss36

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2014 - 18:37

Lara, is jouw onderzoek nog actueel? Ik heb de link gevolgd en de beginvragen ingevuld, maar ontving nog geen oefeningen... Misschien heb ik iets onhandig gedaan, dus mocht je nog input kunnen gebruiken: laat maar horen, dan probeer ik opnieuw.

als het goed is moet het nog werken
we zoeken nog steeds deelnemers, dus als je nog wilt deelnemen heel graag :)

Mutsss36

Mutsss36

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2014 - 21:55

Hallo allen,

Iedereen die via hier heeft deelgenomen hartelijk dank.
Ik had beloofd om de resultaten met jullie te delen.

Ik heb onderzocht of er verschil in effect was tussen mannen en vrouwen.
Via onderstaande link kunnen jullie de conclusie/resultaten lezen.

https://docs.google....dit?usp=sharing

Groeten,
Lara Timmerman
Universiteit Twente

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures