Springen naar inhoud

Straling op mars

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_rubenso_*

• Gast

Geplaatst op 27 november 2013 - 21:15

Hallo,

Ik doe samen met een medeleerling mijn profielwerkstuk over Mars. Nu wilden wij proberen uit te rekenen hoe lang een persoon op mars kan verblijven tot de maximale dosis straling ontvangen is en daarmee het belang van een pak aangeven en tegelijkertijd aangeven wat zo'n pak moet kunnen. Wij kwamen na lang zoeken op deze link van de Tu/e:

http://w3.tue.nl/fil...eve_Bronnen.pdf

Wij wisten niet hoe we deze formules toe konden passen omdat we niet wisten wat de gammaconstante en bronactiviteit inhield en hoe we dit konden toepassen voor de zon ten opzichte van Mars. Is dit wel een goede formule, en zo ja hoe kunnen we dit goed toepassen? Of is er een andere, betere manier om de straling op mars te berekenen?

Wij hopen dat iemand hier ons verder kan helpen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Michel Uphoff

Michel Uphoff

• >5k berichten
  • 5395 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 november 2013 - 21:52

Kant-en-klare formules heb ik niet voorhanden, maar mogelijk wel wat bronnen met nuttige informatie.
Kortgeleden is er een gelijksoortige vraag gesteld, zie hier .
Motus inter corpora relativus tantum est.

Jeronimo

Jeronimo

• >250 berichten
  • 519 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 november 2013 - 22:22

[mod]Dit onderwerp past beter in het natuurkunde subforum deeltjesfysica en is daarom verplaatst.[/mod]
"Natural forces within us are the true healers of disease. Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity."
Hippocrates van Kos

*_gast_rubenso_*

• Gast

Geplaatst op 28 november 2013 - 22:42

Bedankt kunnen we zeker wat mee! Maar ik hoop toch ook nog iets te vinden voor een berekening die we zelf kunnen maken.

Ps. sorry voor het verkeerd(dubbel) plaatsen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures