Springen naar inhoud

Pyro Elektrisch Effect

• Log in om te kunnen reageren

Thijswr

Thijswr

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 december 2013 - 15:56

Hallo,

Ik had een vraagje over het Pyro Elektrisch Effect.
Ik heb een vak op school wat erg veel overeenkomt met werktuigbouwkunde.
Hier moet ik een oplossing bedenken voor een duurzaamheidsvraagstuk.
Mijn richtpunt is Afrika.
Dit omdat dit continent, over het algemeen, niet al te rijk is en ze dus wel iets kunnen gebruiken.

Ik wil het Pyro Elektrisch Effect toepassen.
(Voor degenen die niet weten wat dit is : http://nl.wikipedia....ektrisch_effect )

Het idee was om de warmte van onze zon te laten stralen op (een van) deze stoffen:
-Galliumnitride
-Cesiumnitraat
-Polyvinyl-Fluoride
-Loodtitanaat
-Natriumnitriet
-Lithiumniobaat

(Deze stoffen komen wél in aanmerking voor het Pyro Elektrisch Effect.)

Ik ben wezen zoeken naar hoeveel energie deze stoffen zouden kunnen produceren door de warmte.
Ik ben hier weinig wijzer uit geworden doordat er weinig over bekend is op het internet.

Weet iemand misschien hoeveel energie elk van deze stoffen kunnen produceren?
Zou de warmte van de zon überhaupt wel genoeg zijn om deze stoffen energie te laten produceren?

Groet, Thijs.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Michel Uphoff

Michel Uphoff

• >5k berichten
  • 5395 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 december 2013 - 17:06

Dat effect kan voor zover mij bekend alleen gebruikt worden indien er afwisselend verwarmd en gekoeld wordt.

Daarboven heb ik mijn twijfels over het rendement, en dien je er rekening mee te houden of de stof de hogere temperaturen wel kan verdragen, met de kostprijs en de eventuele giftigheid ervan.

De warmte van de Zon met pakweg 1 kilowatt per vierkante meter heel fors, maar ik betwijfel of je gebruik makend van dit effect een voor dit doel praktisch bruikbare oplossing kan maken, heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Motus inter corpora relativus tantum est.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures