Springen naar inhoud

stikstof

• Log in om te kunnen reageren

angel1995

angel1995

• >250 berichten
  • 405 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2013 - 17:46

Kan het dat stikstof nog een vrij elektronenpaar heeft dat hier niet getekend staat? Ik vroeg me ook af vanaf wanneer je hybridisatie moet toepassen? Mijn leerkracht zij vanaf het niet meer lukt met de lewisstructuur, moet je hybridisatie toepassen of zo iets, klopt dit?

Bijgevoegde miniaturen

• Knipsel.PNG

Veranderd door angel1995, 06 december 2013 - 17:56

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2013 - 18:05

ja, daar moet nog een elektronpaar bij op N (tel anders het aantal valentie-e, zonder mis je er twee).

Het "lukt" nog steeds met de lewisstructuur, zolang je maar beide resonantiekanonieken optekent en beseft dat de echte structuur ergens tussenin zit. Wat bedoel je trouwens met "hybridisatie toepassen"?

Veranderd door Typhoner, 06 december 2013 - 18:05

This is weird as hell. I approve.

angel1995

angel1995

• >250 berichten
  • 405 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2013 - 18:08

ja ik kan nu niet onmiddellijk een voorbeeld geven, maar er zijn toch bepaalde verbindingen waarbij je geen hybridisatie moet toepassen of niet? En één van onze leerkrachten zei je moet pas beginnen denken aan promotie en hybridisatie als je er niet meer uitkomt met de lewisstructuur of zo iets.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2013 - 18:43

Dan moet je aan de betreffende leraar maar vragen wat hij of zij precies bedoelde...

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures