[overig] hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 79

hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag,

Ik heb door jullie veel geleerd door het vorige topic. Nu heb ik een vraag. over het schema.

Ik leer nu zo omdat het wel zo makkelijk is met mijn Adhd en autisme.

20 min leren 10 min pauze.

ik wil dit nog verkorten .

20 min leren 7,5 min pauze.

Ik heb nu dit schema gemaakt

A Detailhandel invulbegrippen maken

A Toetsdetailhandel leren

B Engels huiswerk maken

B Breingeheimen huiswerk maken

C Huiswerk rekenen

C Huiswerk procenten detailhandel

Er is nog veel meer te doen.. maar goed....

Ik doe nu Alleen maar prioriteit A....

ik heb elke prioriteit A minstens 1 uur gedaan.... Moet ik nu niet afwisselen? of is juist slim om door te gaan?

Is het niet slim als ik het zo nu ga doen?

A Toets detailhandel leren

B Engels Huiswerk maken

A Invulbegrippen.

B Engels huiswerk maken. Of... Reken huiswerk.

Wat is slim om nu te doen???

Ik hoop dat jullie me tips en of advies kunnen geven. Want wil heel graag ook nog dat ik alles opneem wat ik leer!

Is er nog iets van een max leren aan 1 onderwerp? bijvoorbeeld maximaal 2 a 3 uur aan 1 onderwerp verspreid?



Alvast bedankt voor jullie reacties!



als je me wilt Corrigeren als ik iets fout doe in mijn planning enzovoort wat eigenlijks onlogisch en beter en makkelijk kan gebeuren vooral doen! ik vind juist opbouwende kritiek fijn! daar leer ik nog iets van!

Met vriendelijke groet,

Djohn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Niks van te zeggen, want dat is allemaal heel persoonlijk. De een kan twee uur geconcentreerd met iets bezig zijn en er ook nog wat van opsteken, de ander heeft na 5 minuten wel het punt bereikt waarop doorgaan niks méér oplevert. Zelfs mogelijk dat je bijvoorbeeld wiskunde makkelijk een uur nuttig volhoudt, maar bij woordjes leren na 5 minuten el ongeveer verzadigd bent. Of andersom. En ook gaat het de ene dag al eens wat beter dan de andere.

Maar in het algemeen en in grote lijnen geldt dat je je tijd het effectiefst gebruikt als je in niet te lange periodes achter elkaar met hetzelfde bezig bent, en afwisseling aanbrengt in wát je precies doet. Dus niet eerst alle maakwerk en dan nog eens aan al dat leerwerk beginnen, ook niet eerst ál die wiskunde en daarna ál dat Engels.

Wat gewoonlijk het beste werkt hebben we al in je topic van vorige week verteld. Wat voor jou het beste werkt zul je al doende zelf beetje bij beetje moeten uitvinden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

oh... Oke... Dat is inderdaad zo... Klopt als iets me boeit komt het meer aan als het met minder interesseert.

Inderdaad. Dat klinkt logisch.... Dit is echt fijn om te weten.

Want dan weet ik dat het effectiefste is om inderdaad af te wisselen... Ook al is prioriteit a het hoogst. en (heb je ik 2 vakken die dat zijn). is het dus het beste om beste om even ook 2x 20 min met prioriteit B (heb ik ook 2 verschillende vakken van) aan te slag te gaan zodat je meer opneemt. Dan dat je alleen maar de hele dag met 2 dezelfde prioriteiten mee bezig gaat. dan kan je minder opnemen.

heb ik de tekste goed begrepen?

Klopt het vorige topic heeft me erg geholpen! Bedankt daarvoor!

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Aanvullend op het voorgaande:

Als je je niet goed (langdurig) kunt concentreren is het misschien een idee om in een studiegroep(je) te stappen? Er zijn vast wel faciliteiten op de plek waar jij leert (school, hogeschool, etc) en anders kun je altijd nog iemand in je directe omgeving vragen om jou erop te wijzen dat je nog iets moet maken. Desnoods maak je het samen met iemand. Uiteindelijk vinden de meesten dan wel een structuur waarin zij goed kunnen werken en dat is een kwestie van tijd.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Nou ik kan me zeker wel 2x20 min concentreren en 20 min rust. Dat lukt me wel.

Een studie groepje... Hmm... weet niet., Heb gekeken na de kosten... en ik heb liever bijles want daar leer ik het meeste van. ik heb gelukkig bijles op school en dat kost me niets. dacht ik.

Ik weet nu ongeveer wel wat ik moet doen. heb het overzicht daar ligt het niet aan.... Het ligt er nou aan hoe ik dingen moet maken. Als je 2 achterstanden hebt. Ga je die eerst inhalen... of ga je ook nog tussendoor je andere huiswerk maken zodat je niet het ene achterstand inhaalt en het andere achterstand erbij maakt? Dat is eigenlijks de hoofdvraag uit de zin. want tja hoe haal je iets in. mag er iets onderleiden of niet....

het is nog een beetje proberen en oefenen met structuur vinden. Het duurt misschien even maar het gaat wel lukken het kost een deel tijd wat wel en wat nou niet te doen.

Leren heeft ook te maken met voeding. Goede voeding is erg belangrijk als je goed wilt studeren .ook is ontspanning belangrijk en een schone stille opgeruimde werk

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Dus je vrienden waarmee je dezelfde lessen volgt vragen geld van je? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Fuzzwood schreef: zo 08 dec 2013, 16:35
Dus je vrienden waarmee je dezelfde lessen volgt vragen geld van je? ;)
Haha nee joh! :P ik heb zelf achterstanden opgebouwd. ohja.. Ik zei 2 achterstanden... kunnen ook voor andere zijn! Ik bedoel ik heb een achterstand bij meerdere vakken! hoe los ik dat op. Dat bedoelde ik :) Wat is de beste manier daarvoor? Want ik moet toch ook mijn andere huiswerk bijhouden lijkt me :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Kwestie van prioriteiten stellen.

Je hebt een zekere studielast en je hebt een zekere tijd. Passen die niet, dan moet of je studielast omlaag (minder vakken, of anders voor een paar of alle vakken steeds een beetje verder achterlopen) of de beschikbare tijd uitbreiden.

Keuzes maken dus. Wat mogelijk is voor jou, no idea :( .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: hoelang mag je maximaal leren met afwisseling?

Jan van de Velde schreef: zo 08 dec 2013, 18:05
Kwestie van prioriteiten stellen.

Je hebt een zekere studielast en je hebt een zekere tijd. Passen die niet, dan moet of je studielast omlaag (minder vakken, of anders voor een paar of alle vakken steeds een beetje verder achterlopen) of de beschikbare tijd uitbreiden.

Keuzes maken dus. Wat mogelijk is voor jou, no idea :( .
Inderdaad klopt... Bedankt voor de tips! ;) komt goed. denk ik

Reageer