Mysterieuze zwelling in aangezicht.

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Mysterieuze zwelling in aangezicht.

Ik ben 6 december 2012 geopereerd aan het aangezicht.

Een osteotomie (kaakoperatie) is gebeurd doordat mijn stand van mijn boven-en onderkaak verkeerd was. De onderkaak stond te ver naar voor waardoor mijn bovenste tanden achter mijn onderste stonden. Mijn bovenkaak is toen naarvoor geplaatst en de onderkaak is licht gedraaid omdat die niet heel symetrisch stond. De operatie is goed gelukt zei de kaakchirurg en alles was normaal verlopen. Ik had enorme zwelling van de oparatie maar na enkele weken was die al veel gezakt. Ik had een hele hoop lymfedrainages die in het begin zeer doeltreffend waren. Ik was heel tevreden van het resultaat die ik stilletjes aan begon te zien. Maar ongeveer een maand en een half na de operatie kwam de zwelling terug. Eerst leek het alsof ik er vanaf was maar het was terug en het werd alsmaar erger. De linkerkaak was meer gezwollen en ik had het gevoel dat het erger werd als ik moe was. Maar ook niet altijd. De zwelling ging op en neer en ik kon er geen patroon of routine in vinden. Terug naar de kaakchirurg waar ik de klachten vertelde. Die zei dat dit nog wat postoperatief oedeem was en dat ik mij geen zorgen moest maken want alles stond recht en alles was volgens het boekje verlopen. Maar de mysterieuze zwelling bleef aanwezig. Ik had ondertussen al weer een paar sessies lymfedrainage achter de rug die niet direct veel beterschap boden. In mei 2013 (6 maanden na de operatie) is het materiaal (plaatjes en schroeven die de kaken op elkaar moest houden) tijdens een gehele verdoving verwijderd omdat de chirurg vermoedde dat de zwelling daar iets mee kon te maken hebben. Maar enkele weken na de tweede operatie bleek dat de zwelling niet weg was en ik was enorm ongelukkig. Ik was content dat het materiaal verwijderd was maar ik was nog altijd niet verlost van die zwellingen. We zijn nu een jaar na de eerste operatie en niets helpt en niemand weet wat de oorzaak is van deze rare zwelling. Links is de zwelling tot heden nog altijd meer uitgesproken. Na vele verschillende soorten dokters te raadplegen blijft het een raadsel. KNO-artsen, dermatologen,

vasculair chirurgen, osteopaten, infectiologen, en kenisisten halen niets uit. Meerdere afspraken bij de huisarts en vele consultaties bij de kaakchirurg waren ook zonder nieuws.

Ik ben naar een tweede chirurg geweest voor een tweede kijk maar ook die kan niets vinden. Het is geen ontsteking of infectie en het doet nooit pijn. Het staat niet rood en het voelt zelden warmer aan. Een lymfographie sluitte ook de kans op lyfoedeem volledig uit. Ik ben ten einde raad en het hoeft met momenten niet meer. Ik moet nu vrijdag naar de infectiologie waar ze enkele testen zullen doen op eventuele bacteriën. Herkent iemand deze situatie of meent u te weten waar het probleem zou kunnen schuilen? Ik dank u op voorhand.

Jeffrey

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Mysterieuze zwelling in aangezicht.

Opmerking moderator

Persoonlijke medische problemen worden op dit forum niet behandeld en zeker niet voor een 2nd opinion. Daarvoor moet je bij een arts zijn die zich moet verdiepen in deze casus.

Derhalve gaat dit topic op slot.

Nochtans wens ik je veel sterkte.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten