General linear model, repeated measures

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

General linear model, repeated measures

Hallo,

Ik ben in de eindfase van mijn afstudeeronderzoek maar ik loop telkens vast op de analyse van resultaten.

Het gaat om het volgende: Ik onderzoek de verschillen tussen mannen en vrouwen van risicoattitude en risicopereceptie. Mijn begeleider vertelde me dat ik de optie repeated measures moest gebruiken, omdat zowel risicoattitude als -perceptie in 5 dimensies zijn verdeeld en de respondenten al deze dimensies beantwoorden.

Het uitdraaien van de tabellen is geen probleem, maar dan de analyse. Begrijp ik het goed als de within subjects betekent dat alle respondenten op een hoop gegooid worden? Maar moet ik dan de effects of contrasts tabel gebruiken? En hoe moet ik mijn between subjects resultaten interpreteren. Ik heb een bestand toegevoegd met de resultaten, ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,

Eline
SPSS Attitude.docx
(71.54 KiB) 202 keer gedownload

Gebruikersavatar
Berichten: 467

Re: General linear model, repeated measures

Je bedoelt dat je niet weet hoe je het moet interpreteren...de analyse heb je al gedaan ;-)

Het 'gooit' ze niet allemaal op 1 hoop, maar het gaat ervan uit dat alle dimensies hetzelfde kenmerk meten maar net onder iets andere omstandigheden. Met post-hoc tests moet je de contasten er wel uit kunnen halen (ik weet niet of je dat al had, ik kan je output niet openen). Hier vind je een uitleg over de interpretatie; er zijn nog wel meer documenten te vinden die het e.e.a uitleggen. En anders even samen met je begeleider naar de output kijken; daar zijn begeleiders voor.

Reageer