Balkje voor speciale tekens

Reageer
Berichten: 73

Balkje voor speciale tekens

Opmerking moderator

Afgesplitst van dit onderwerp.

Ik las een regel-uitleg van dhr.van de Velde en zag een verwijzing naar een "balkje?"om diverse tekens te kunnen gebruiken als delen,wortel,alfa,pi,1/4,<,>,etc.Is daar een latexbalk voor of moet dat met speciale-tekenformules gebeuren.


Het balkje" zie ik niet;graag verwijzing om antwoorden of vragen textueel zo simpel mogelijk te maken. Al typende zie ik zoiets in een schimmig balkje verschijnen ,mogelijk is mijn probleem opgelost.

x2 x3 x2,? ,nog niet

Berichten: 73

Re: Balkje voor speciale tekens

[quote='abrebis' time='1386685107' post_id='981669']

Ik las een regel-uitleg van dhr.van de Velde en zag een verwijzing naar een "balkje?"om diverse tekens te kunnen gebruiken als delen,wortel,alfa,pi,1/4,<,>,etc.Is daar een latexbalk voor of moet dat met speciale-tekenformules gebeuren.


Het balkje" zie ik niet;graag verwijzing om antwoorden of vragen textueel zo simpel mogelijk te maken. Al typende zie ik zoiets in een schimmig balkje verschijnen ,mogelijk is mijn probleem opgelost.

x2 x3 x2,? ,nog niet

[/quote][/size]



43579121211√123 ¼α qwertyin gebruik en letten op de markeringen met vierkantjes; Ben er wel uit na veel zoeken en oefenen ,balkje verschijnt na eerste intoetsen in het venster, heb XP3 zonder chrome!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Balkje voor speciale tekens

abrebis schreef: di 10 dec 2013, 15:18
Ik las een regel-uitleg van dhr.van de Velde en zag een verwijzing naar een "balkje?"om diverse tekens te........


Ik weet niet waar je iets over een "balkje" las. Als dat in een bericht van enkele jaren oud is zou dat kunnen verwijzen naar een toenmalige versie van de forumsoftware.

sinds anderhalf jaar kun je op pad met de uitleg zoals die bijvoorbeeld in de huiswerkbijsluiter te vinden is.



Voor het opmaken van wiskundige formules, chemische vergelijkingen en andere wetenschappelijke notaties, zijn er verschillende mogelijkheden:
  • Klik op de x2 of x2-knop boven je berichtvenster om super- en subscripts in te voegen.
  • Boven je berichtvenster vind je ook de Ω -knop waaronder je allerlei bijzondere tekens en codes vindt. Gebruik ze, want ½ π r² en SO42- zijn bijvoorbeeld veel duidelijker dan 0,5pir^2 en SO4(2-).
  • Om complete scheikundige reactievergelijkingen in één keer leesbaarder weer te geven, neem een kijkje in detopic over chem-tags.
  • Voor ingewikkeldere formules is er het schitterende LaTeX, waarvoor je een link naar Overzicht LaTeX Codes (pdf) onder je berichtvenster vindt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Balkje voor speciale tekens

hmm, ook daar is nog een restant van het oude forum te lezen, want de link naar een overzicht met bruikbare LaTeX-codes staan niet meer onder het berichtvenster.....


we gaan eens zien wat daaraan te doen is.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Balkje voor speciale tekens

Ik maak wel eens gebruik van de online LaTeX editor hier . Handig ding!

Reageer