dik versus mager

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

dik versus mager

Ik vroeg mij af, stel, ik ben een vrij gezetten jongen en ik zit vast in een kerker met veel drinken tezamen met een mager iemand.

Nu is mijn vraag: ik heb meer vetreserves, maar kan ik daardoor ook langer leven of krijg je na een tijd een gebrek aan een bepaald soort vitamine en sterven we evenvlug?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: dik versus mager

Een vitamine gebrek zal bij beiden evensnel optreden. Wanneer beide personen genoeg water hebben zal iemand met meer vetreserves het langer volhouden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: dik versus mager

Maar als een vitamine gebrek evensnel zal optreden waarom sterven ze dan niet allebei evenvlug?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: dik versus mager

Omdat je eerder sterft aan energietekort (vet of suikers) dan aan vitaminetekort.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 209

Re: dik versus mager

Even een casus:

Een persoon van 80 kg. vetpercentage 20% = 16 kg vet = 144.000 kcal (ben nog steeds geen goede onderbouwing tegengekomen dat 1kg vet 7700 kcal zou leveren, vandaar de gehanteerde 1gram/9 kcal)

Gemiddelde energiebehoefte laten we stellen op 2500 kcal/dag.

Dit komt wat betreft energie op 58 dagen.

Echter in de hongertoestand gaat de basaalstofwisseling (drastisch) achteruit en het lichaam heeft ook nog koolhydraten en bepaalde eiwitten die aangesproken kunnen worden voor de energielevering.

Daarnaast is er geen/weinig activiteit en is er ook geen aanwezigheid van SDW/TEF.

Laten we zeggen dat men dan drie maanden kan overleven wat betreft energie.

Een persoon van 60 kg vetpercentage 10% = 6 kg vet = 54.000 kcal

Dit komt dan neer op 21 dagen

Laten we zeggen dan deze persoon dan twee maanden kan overleven wat betreft energie.

Naar mijn idee kan een persoon geen twee maanden zonder vitamines overleven waardoor ze gelijktijdig overlijden.(avitaminosa, ziekten)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: dik versus mager

Bij brainiac hadden ze ook verschillende testen gedaan met dikke en magere personen. (in een windstorm, in de kou, in de hitte, enz) en toen won (als ik het goed heb) de dikke persoon.

Berichten: 81

Re: dik versus mager

Bij brainiac hadden ze ook verschillende testen gedaan met dikke en magere personen. (in een windstorm, in de kou, in de hitte, enz) en toen won (als ik het goed heb) de dikke persoon.
De test was steeds in het voordeel van de ene, dan wel in het voordeel van de andere.

Bij de koude was de magere persoon bijvoorbeeld in het nadeel tgo de gezettere, en bij de hitte was het omgekeerd.

Beide het meest geschikt voor andere condities dus.

Berichten: 168

Re: dik versus mager

als magere de dikke opeten.....?
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Berichten: 86

Re: dik versus mager

als magere de dikke opeten.....?


ik dacht ook in die richting, de enige vraag is dan of de dikkere de magere kan overmeesteren of omgekeerd.

Misschien door zijn gewicht op de andere te werpen. Omgekeerd kan het zijn dat de magere een betere conditie heeft en daardoor de vettere kan overmeesteren en vervolgens verorberen.

Maar ik denk niet echt dat dit de bedoeling van de vraag was :roll:

Reageer