Oppervlakte kwaliteiten

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Oppervlakte kwaliteiten

Beste forumleden,

Mijn naam is Bart Koese en ik studeer Engineering, Design and Innovation op de hogeschool van Amsterdam.

Op school heb ik samen met mijn projectgroep de opdracht gekregen om van een amfibievoertuig de gehele oppervlakte kwaliteiten te bepalen en daar een uiteindelijk advies over te geven. Nu loopt ons groepje vast en hopen wij dat mogelijk 1 van de forumleden hier ons kan helpen.

Wij moeten onderzoeken hoe een structuur of een bepaalde ruwheid (zoals bijvoorbeeld een golfbal of een tennisbal) de hydrodynamica en aerodynamica van het gehele voertuig kunnen verbeteren.

Helaas zit ik pas in het tweede blok van het eerste jaar en word stromingsleer pas gegeven in het vierde blok. Mijn vraag is, is er hier iemand die ik zou kunnen interviewen? Iemand die ons een (versimpelde) uitleg kan geven over stromingsleer.

We hebben wel een boek die uitleg geeft over stroming (laminerende en turbulente stroming), maar zonder uitleg komen we hier niet ver mee.

Als toevoeging:

Het voertuig word ongeveer 10 meter lang en twee meter breed en zal rond de 18km/h varen.

Ik hoop dat iemand ons uit de brand kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Bart

Reageer