Vreemd incident op reis, scheikundige verklaring?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Vreemd incident op reis, scheikundige verklaring?

Na tevergeefs zoeken op internet hoop ik via deze weg meer inzicht te krijgen in iets merkwaardigs wat mij op reis is overkomen. Ik ben op reis in Zuid Oost Azie en inmiddels in de hoofdstad van Vietnam, Hanoi aanbeland. Eergisteren had ik een 1.5 liter fles mineraalwater gekocht op straat met een seal op de dop, zoals zo vaak. Zonder na te denken grootste gedeelte opgedronken. Er was nog een bodempje van ongeveer 2/3 cm over. Heb dit 's avonds naast mijn bed gezet zodat ik 's nachts wat kon drinken. Na een aantal uur slaap ben ik naar het toilet geweest en heb daarna een slok uit de fles genomen. Het water smaakte ontzettend vies! Ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed in mijn slaperige toestand. De volgende ochtend zag ik dat het water geel was geworden, behoorlijk fel geel en het stonk. Ook dreef er wat zand oid op de bodem. De smaak van 's nachts herinner ik me als heel vies, maar niet rot. Eerder de smaak van een smerig medicijn. Ik kan er maar niet over uit hoe dit gebeurd is.. Ik reis nu al 2.5 maand door Zuid Oost Azie en koop altijd mineraalwater op straat met een plastic seal en nooit problemen mee gehad.. Het water smaakte voor het incident ook niet anders en was gewoon helder. Ik zou bijna geloven dat ik gek ben, maar ik heb de fles met het beetje stinkende gele water nog naast me staan. Ik ben erg benieuwd of iemand een mogelijke verklaring vanuit de scheikunde zou kunnen geven!

Berichten: 460

Re: Vreemd incident op reis, scheikundige verklaring?

Heeft niets met chemie te maken. Zand ontstaat niet vanuit het niets. of je hebt een fles gekocht die nagevuld is (maar ook dan is zand niet te verklaren). Hoe je flesje vervuild is geraakt, kan niemand zeggen vanachter zijn computer.

er was niemand die je flesje om kon wisselen/aan kon vullen :roll: . heb ook wel eens "gele" flesjes gezien in hostels :lol:

Reageer