Springen naar inhoud

Tutoyeren op het forum

• Log in om te kunnen reageren

abrebis

abrebis

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 17 december 2013 - 22:55

LS,

Ik ben sinds korte tijd bezig op dit forum en bejegen de topiccers (leden en moderatoren) op de ouderwetse beleefde manier,dus een "opponent" krijgt de U-vorm te lezen.

Aangezien ik op zijn duits "ein Älter Haase bin" en redelijk wat brede ervaring opdeed ben ik zo vrij om op te merken,dat moderatoren tutoyeren richting leden en vraag mij af of ik die vrijheid ook heb.

Zie dit niet in de regelgeving

Het maakt mailing wat gemakkelijker,heeft overigens niets met beleefd en fatsoenlijk gedrag te maken.

Graag antwoord van U,

Met vriendelijke groet,

Abrebis

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 december 2013 - 23:10

U en je mag je allebei gebruiken. Ik vind het echter veel belangrijker dat je/uw post duidelijk, compleet en in net Nederlands is geschreven.
Quitters never win and winners never quit.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5818 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 december 2013 - 00:18

Tutoyeren vind ik prima hoor. Met name op een forum. Onbekenden in real life spreek ik wel aan met 'u'.
Maar dit is geen elitair forum en dat moeten we ook niet willen. Een forum voor jong en oud. Maar als je je prettiger voelt door 'u' te zeggen mag dat, maar hoeft zeker niet ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 december 2013 - 03:04

1) In Vlaanderen is de gij-vorm standaard, en die is in de meeste vormen "u" of "uw", als in "uw jas", "Ge vergist u" enz. Dus kan verkeerd de indruk ontstaan dat er gevousvoyeert wordt, wat niet klopt. Misschien is dat een deel van de verwarring?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gij
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tutoyeren
2) Op het internet wordt niet of nauwelijks gevousvoyeerd, omdat je gewoon niet weet wie je tegenover je hebt zitten. Je kunt niet weten of die andere nu 12 of 92 jaar oud is, hoe kun je dan weten of je moet vousvoyeren of niet?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8792 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2013 - 12:46

Het is op de meeste fora idd gebruikelijk te tutoyeren, ik zou niet weten waarom dat op wsf anders zou zijn. Uiteraard is hierbij geen uitzondering voor moderatoren en dergelijke.

Overigens heb ik niets -tegen- vousvoyeren, iedereen heeft daar vrijheid in.
Victory through technology

abrebis

abrebis

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 december 2013 - 16:15

Ik ben gerust gesteld,ik kreeg even de indruk dat er elitaire lagen aanwezig waren door een ontvangen modmail.

Dus op de tutoyeertour wordt er verder gemaild. :)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2013 - 00:37

ik kreeg even de indruk dat er elitaire lagen aanwezig waren door een ontvangen modmail.

In dat geval neem je, om verwarring weg te nemen, beter ook even contact op met de betrokken moderator.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures