[natuurkunde] been in gips

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 405

been in gips

Ik was een online oefening aan het maken, waarop je ook feedback krijgt als het antwoord verkeerd is. Het probleem is dat ik de feedback niet snap. Ze zeggen dat T1 = T2 = mg. Dat T1=T2 dat snap ik, maar waarom is dat gelijk aan mg?
Bijlagen
been.PNG
been.PNG (105.36 KiB) 246 keer bekeken

Berichten: 421

Re: been in gips

Ik zou het zelf ook niet weten, maar mag ik weten op welke site je deze oefeningen maakt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: been in gips

angel1995 schreef: do 19 dec 2013, 21:19
Dat T1=T2 dat snap ik, maar waarom is dat gelijk aan mg?
gewicht.gif
gewicht.gif (14.52 KiB) 229 keer bekeken
hoe groot is de kracht die door het touw wordt uitgeoefend op de ring in de muur?

Ik wil wél even opmerken dat de in de topicstart getekende situatie onmogelijk is, want ze gaat uit van een gewichtloos been.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 405

Re: been in gips

Snoopy100 schreef: do 19 dec 2013, 21:33
Ik zou het zelf ook niet weten, maar mag ik weten op welke site je deze oefeningen maakt?
het zijn online oefeningen van onze school dus op het online leerplatform van onze school :)
Jan van de Velde schreef: do 19 dec 2013, 22:26
[attachment=14682:gewicht.gif]

hoe groot is de kracht die door het touw wordt uitgeoefend op de ring in de muur?

Ik wil wél even opmerken dat de in de topicstart getekende situatie onmogelijk is, want ze gaat uit van een gewichtloos been.
Die is even groot als de zwaartekracht op de massa dus 2,5*9,8 = 24,5 N

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: been in gips

angel1995 schreef: vr 20 dec 2013, 11:43
Die is even groot als de zwaartekracht op de massa dus 2,5*9,8 = 24,5 N
dus geldt T2=m·g

en dat T1=T2 begreep je al, dus snap je nu ook dat T1=T2=m·g (afgezien van de richtingen natuurlijk)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 405

Re: been in gips

ja natuurlijk, bedankt voor de hulp :)

Reageer