overspanning 7 meter wat voor hea?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

overspanning 7 meter wat voor hea?

Hallo,

Ik ben bezig met de bouw van een schuur. Deze word 7 meter breed. Ik wil dus graag weten wat voor hea ik moet gebruiken? Zolder komt geen zware belasting op. Word een rommel zolder. Kan ik het af met 2 hea s 160 van 3, 5m? Met in de midden een koppeling?

Bedankt voor de moeite

Berichten: 73

Re: overspanning 7 meter wat voor hea?

Als je die twee balken aan elkaar koppelt,ga je dat doen op het punt met grootste doorbuiging en zul je dat alleen kunnen verkrijgen door met diverse lasplaten -vooral onder en vervolgens tegen het lijf te lassen en dat vereist nogal veel kunde van een staalboer omdat netjes voor elkaar te krijgen.

Niet aan beginnen als je het eenvoudig wil houden,ofwel een steunkolom in het midden!

Wel een mogelijkheid is om -uitgaande van je vermelde twee balken-een van die balken halfdoor te zagen en aan beide kopeinden van de andere lange balk te lassen met eenvoudiger laswerk op veiliger en minder belaste plekken;je ben dan bezig in de overgangen van plus naar min-momenten;schuifspanningen laat ik even in het "midden',is een ander complexer verhaal in de mechanica.

Constructeur om info vragen is veiliger.

Reageer