Een vraag aan tabletbezitters

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 7.068

Een vraag aan tabletbezitters

Ik, als niet tabletbezitter, was laatst op de Samsung Galaxy Tab3 van mijn schoonvader op zoek naar plaatsnamen. Ik deed dat op deze pagina. Het viel mij op dat de zoekfunctie erg traag was en bovendien debiel. Wat gebeurt er namelijk: Stel je zoekt op 'elf'. Daarna wil je op 'horst' zoeken. Ik haal dus 'elf' weg en type 'horst' in. Dan moet ik wachten omdat de tablet op zoek is naar woorden met 'el' (elf min f). Kennelijk zoekt de software meteen ipv dat ie wacht totdat ik gereed aangeef.

Vragen die ik nu heb: Doe ik iets verkeerd? Doen alle tablets dit zo?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Een vraag aan tabletbezitters

Ik bezit zelf geen tablet, maar dat is volgens mij standaard de manier van zoeken vandaag de dag. De desktop versies van Firefox en Chrome doen ook zo'n "live-search". Op een tablet met minder processor-kracht kan dat misschien inderdaad wat trager gaan. Misschien dat je dit kan aanpassen in de browser instellingen, maar daar ben ik niet zeker van.

Berichten: 12.262

Re: Een vraag aan tabletbezitters

Ik vermoed dat de tablet zich 'verslikt' door de lengte van de pagina: het is natuurlijk wel een kilometer scrollen en dat moet het videosysteem ook maar aan kunnen. Mogelijk gaat dat icm met zoeken niet helemaal goed.
Victory through technology

Berichten: 216

Re: Een vraag aan tabletbezitters

Tabletbezitter aanwezig :P , ik heb dit probleem zo nu en dan ook wel (heel sporadisch, maar het gebeurt), voornamelijk als ik op pagina's terecht kom waarvan de betreffende site niet is aangepast (of aanpasbaar is) aan het zogezegde tabletformaat en vol rommel staat (veel vensters en onnodige knopjes et cetera). Daarom dat er ook steeds meer en meer site-gerelateerde apps beschikbaar worden gesteld om te downloaden zodat je vlugger kan werken op een bepaalde pagina (neem ik aan). Die Samsung Galaxy Tab van je schoonvader is dus ook volgens mij inderdaad wat aan de trage kant, of het is gewoon een rotsite.

Berichten: 12.262

Re: Een vraag aan tabletbezitters

Naja, rotsite.. in ieder geval niet gebouwd op gebruik door tablets. Aan het uiterlijk ervan te zien is ie overigens ook wel uit de tijd dat er nog geen tablets waren ;)
Victory through technology

Berichten: 216

Re: Een vraag aan tabletbezitters

Agh je snapt wel wat ik bedoel (mag ik hopen) ;)

Reageer