Springen naar inhoud

god ben jezelf

• Log in om te kunnen reageren

Poll: bestaat de almachtige? zoja wie (65 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. ja, allah de machtige (5 stemmen [7.69%])

Percentage van stemmen: 7.69%

2. ja, god de machtige (16 stemmen [24.62%])

Percentage van stemmen: 24.62%

3. nee idd ikzelf ben god (44 stemmen [67.69%])

Percentage van stemmen: 67.69%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

michael1975

michael1975

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2006 - 16:35

God ben jezelf.

Als je alle geloven naast elkaar legt hebben vele spreuken gelijkenissen.
Maar alle komen op het zelfde neer "God ben je zelf" De moslims zien hem als een vel licht, degene die in god geloven zien hem als een man met baard en boven zijn hoofd een licht, ga zo maar even verder.
Al deze geloven zijn ontstaan in de oudheid en ze wijzen maar naar een ding het onverklaarbare licht oftewel de onverklaarbare heelal.
Ik las sommige theorieen en pasages en als je dat moet geloven dan klopt er helemaal niks meer van. God schiep op een dag (ik weet niet meer welke) de mens en die kon praten ???? en de dino's dan waar zijn die gebleven??
Er zal best meer zijn wat wij niet weten maar God bestaat uit je zelf.

Mocht ik iemand hiermee belediggen dan was dit niet mijn bedoeling, het is tenslotte een forum, en ik laat een ieder in z'n waarde.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2006 - 19:42

Het is natuurlijk maar hoe je god defineert, maar ik ben het er inderdaad mee eens.

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2006 - 20:04

Ik kan voor geen van de drie mogelijkheden stemmen want ik geloof niet in het bestaan van een god en ik zie mezelf nog minder als een god... :wink:

Ik geloof persoonlijk wel in het bestaan van historische figuren zoals de profeet Mohammed en Jezus Christus, maar dat is voor mij eerder geschiedenis. Godsdiensten op zich zijn ontstaan uit de drang van de mens om een antwoord te vinden op een aantal existentiŽle levensvragen, initÔeel vooral die dingen die de mens dagelijks waarnam, zoals natuurverschijnselen en later waarschijnlijk ook fysische verschijnselen. Het is op zich niet verwonderlijk dat, bij gebrek aan enig wetenschappelijk bewijs, een hogere kracht of macht de meest aannemelijke uitleg werd voor zulke dingen, maar vandaag de dag kunnen we al veel verklaren zonder goddelijke inbreng in onze verklaring. Het feit dat we waarschijnlijk een aantal dingen nooit zullen kunnen verklaren mag tevens niet zondermeer aanleiding zijn om zonder enig argument en goddelijke macht in het spel te betrekken. Maar ik wil hier geen discussie starten over zulke dingen want dat zou off-topic zijn.

Ik las sommige theorieen en pasages en als je dat moet geloven dan klopt er helemaal niks meer van. God schiep op een dag (ik weet niet meer welke) de mens en die kon praten ???? en de dino's dan waar zijn die gebleven??

Verwar het Oude Testament niet met het Nieuwe Testament. Ik ben zelf geen theoloog maar zelfs de meeste moderne Christelijke instanties geven nu toe dat de inhoud het Oude Testament niet (meer) als historische bron moet beschouwd worden.

Banana

Banana

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2006 - 20:12

Satanisten zien zichzelf als een God, de regel van de satanisten is dan ook "Doe wat je wilt."
Ze geloven in zijzelf, en denken dat zij het belangrijkst zijn...

Voor de rest geloof ik niet in God, en ik noem mezelf ook geen God...

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2006 - 20:34

One, the movie 8)

michael1975

michael1975

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2006 - 09:43

[quote="Banana"]Satanisten zien zichzelf als een God, de regel van de satanisten is dan ook "Doe wat je wilt."

Defineer dan is een satanist?!
Dit woord is waarschijnlijk ontwikkelt door een priester,
"Een ieder die niet gelooft is een satanist of een ketter" (als dit al geen zelfde betekenis heeft)
De moslims noemen ons gewoon "ongeloviggen" tenminste een
reeel woord.
Ik ben geen god maar ik geloof in mezelf :roll:

Ik zie het zo dat iedereen die in een god gelooft de makkelijkste uitweg kiest, "God regelt dat wel".
En als er al een god zou hebben bestaan weet ik 100% zeker dat hij ook zoiets zou hebben van "regelen jullie dat zelf maar"

En nogmaals ik wil niemand hier kwetsen

bibliotheek357

bibliotheek357

• >250 berichten
  • 310 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2006 - 14:32

Satanisten zien zichzelf als een God, de regel van de satanisten is dan ook "Doe wat je wilt."

Voor de rest geloof ik niet in God, en ik noem mezelf ook geen God...

.. ik heb gestemd op dat ikzelf een god ben. Niet omdat ik satanist ben (of misschien besef ik het zelf niet :roll: ), maar omdat ik mijn eigen lichaam en geest beheers. Dus ik ben dus god over mijn eigen lichaam, want zo definieer je toch een god? Complete macht hebben over iets.
Niet weten is geen schande, niet willen weten wťl, en persť beter willen weten ook!
(quotatie van Jan van de Velde)

janos

janos

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2006 - 16:54

Uit het 'niets' komt ook niets.
Dus alles is uit het 'iets' dat noem ik dan maar God.
Dus ben ik er ook uit voort gekomen.
Dus ben ik een Godskind. Eenmaal geestelijk volwassen, een God.
Maar dat duurt nog wel miljoenen (aardse) jaren .
:wink: janos.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

Original

Original

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2006 - 21:14

ik ben mijn eigen God,

mijn eigen heer en meester. Almachtig.

de mens kon btw niet meteen praten.. dat leerde ze zichzelf aan.

en de dino's die zijn onderdeel van alle materie op aarde & er zijn natuurlijk nog overblijfselen (fossielen & beenderen.)
want tja, alles wat dood gaat wordt onderdeel van iets nieuws (op termijn).

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2006 - 13:29

Ik kan voor geen van de drie mogelijkheden stemmen want ik geloof niet in het bestaan van een god en ik zie mezelf nog minder als een god...   :wink:  

Ik geloof u.

Trouwens, ik ben niet almachtig tegenover mijzelf, anders zou ik nu niet ziek geweest zijn of telt dat niet mee?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Arn0

Arn0

• >250 berichten
  • 268 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2006 - 11:29

Ik geloof zelf niet in (een) god, maar wel in een hogere bestaansvorm.

Het grootste probleem bij het traditionele geloof voor mij is het weerspiegelen van een god alsware het een mens is met 'bovennatuurlijke' krachten.

De grootste reden voor mijn afkeer van geloof zijn de mensen die het als hulpmiddel gebruiken om iedereen te overtuigen van hun visie en vinden dat ieder die deze visie niet deelt onwaardig is om te leven.

Met geen van de 3 keuzes van de poll kan ik het eens zijn, al begrijp ik ze wel alle 3 en kan ik het me voorstellen dat ze voor veel mensen een betekenis hebben.

In mijn ogen is god een definitie van het onbegrijpelijke, een vorm die verder gaat dan besef. Het heeft dan in mijn ogen absoluut geen zin om een gebedje te doen. Ieder mens weet van binnen toch ook wel dat je een ander niet moet pijnigen, doden etc..
In mijn gedachtengang is de wereld om ons heen zoals die wij ervaren gelijk aan ons innerlijk. Door iets in die wereld te verwoesten, verwoest je een deel van jezelf.
Het antwoord is 4

Arie2

Arie2

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2006 - 22:56

In mijn ogen is god een definitie van het onbegrijpelijke, een vorm die verder gaat dan besef. Het heeft dan in mijn ogen absoluut geen zin om een gebedje te doen. Ieder mens weet van binnen toch ook wel dat je een ander niet moet pijnigen, doden etc.. .

God is inderdaad onbegrijpelijk. Is dat dan een reden om geen gebedje te doen?
Hebben we geloof alleen nodig om te weten of je een ander niet moet pijnigen, doden etc. ?
Dat weten we volgens mij niet meer vanaf het moment dat satan ons vertelde dat we als God konden zijn. (zondeval Genisis)
Daar is het misgegaan. Vanaf dat moment zijn we liever zelf god.

Sjorssnors

Sjorssnors

• >250 berichten
  • 768 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 08:17

God was toch de 'invloedhebbende', die op alles z'n invloed heeft gehad (Gods wil) ? .... Daar wordt ik liever niet op aangekeken !

Jakobo Joesov

Jakobo Joesov

• >100 berichten
  • 223 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 11:59

Ik geloof niet dat de mens God zelf is. Ik zou het genuanceerder willen zeggen: de mens is onderdeel van God. Als ik God een gestalte mag geven, dan zeg ik dat Gods lichaam en geest uit het heelal bestaat. Een lichaam opgebouwd uit planeten en sterrenstelsels. Ik vergelijk de mens dan met een bacterie die zich in een deel van het Goddelijke lichaam heeft genesteld. Zolang de bacterie niet voor problemen zorgt zal het afweersysteem van het Goddelijke lichaam hem met rust laten. Hoogstwaarschijnlijk heeft de bacterie zelfs een nuttige functie voor het lichaam Gods, maar welke dat is, zal het zelf nooit te weten komen. Het enige wat de bacterie weet is dat het wil overleven. En daarvoor heeft het God nodig. De bacterie beseft dat maar al te goed. Ook hij gelooft.

markzor

markzor

• >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 13:55

De mens in het algemeen is god, wij zijn tenslotte de machtigste wezens die er bekend zijn...
Zolang er geen machtigere wezens ontdekt zijn blijf ik erbij dat de mens god is en dat wij onzelf hebben geschapen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures