Springen naar inhoud

Vraagstukken chemie

• Log in om te kunnen reageren

rvwyngae

rvwyngae

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 december 2013 - 00:46

Bij het maken van een paar studievragen, stuitte ik op 2 vraagstukken waar ik geen idee heb hoe ik er moet aan beginnen. Het lijken mij toch relatief simpele oefeningen te zijn. Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

1) Zwavel en zuurstof vormen zwaveloxide en zwaveltrioxide. Het dioxide bevat 32.06g S en 32.00g O, het trioxide bevat 48.00g zuurstof. Wat is de verhouding van de massa zuurstof die zich met 32.06g S verbindt?

Het probleem ligt volgens mij bij de interpretatie van de gegevens. Oplossing is niet nodig, maar eventueel inzicht die mij op het goede spoor kan helpen wordt op prijs gesteld!

Bedankt voor uw hulp

Veranderd door Kravitz, 31 december 2013 - 10:20
extra vraag geknipt, zie je persoonlijke berichten (envelopje links bovenaan het scherm)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 december 2013 - 11:12

Deze vraag is rommelig en slecht gesteld, en ook niet eenduidig. Wel eenduidig zou bijvoorbeeld zijn:

1) Zwavel en zuurstof vormen zwaveloxide en zwaveltrioxide in een hoeveelheidsverhouding van (bijv) 1 : 2. Het dioxide bevat een massaverhouding 32.06g S en 32.00g O, het trioxide bevat een massaverhouding 32.06g S en 48.00g zuurstof. Wat is de verhouding van de massa zuurstof die zich met 32.06g S verbindt?

Omdat we geen idee hebben welke kant het op moet, weggooien die vraag. Zonde van de energie.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures