Springen naar inhoud

Lijst van meest intelligente webcomics~!

• Log in om te kunnen reageren

Bio-Logic

Bio-Logic

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2014 - 11:26

Mijn interesses bestaan uit wetenschap en (web)comics, en als zodanig prefereer ik webcomics met intelligentie, diepgang en bij voorkeur met een wetenschappelijk sfeertje. Hoe slimmer de comicartiest, des te beter. :)

Zo heeft de auteur van Dresden Codak diploma's in Natuurkunde, Antropologie, Computer Science en Kunst, en dat levert een geweldige semi-surrealistische comic op!

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Andere van mijn favorieten zijn:

XKCD (natuurlijk!)
phdcomics (Cultuur binnen wetenschap)
Freefall (Robots, AI, kolonisatie en de managers die het voor iedereen verpesten)
Happletea (Mythologie en archeologie)
Pixelcomic (Het kan niet worden omschreven :/)
Checkerboard nightmare (Parody op webcomics, groot archief maar geen nieuwe updates)
SMBC-comics (Filosofie)
Sinfest (Emo-religieus, maar het is veel beter dan het klinkt. Verrassend goede inzage in menselijke karakters)
Starslipcrisis (Scifi comic, van de maker van Checkerboard nightmare)

De kwaliteit verschilt natuurlijk per afgeleverde cartoon en smaken verschillen. Ook hebben sommige een doorlopend verhaal wat moeilijk op waarde kan worden geschat zonder het vanaf het begin te volgen.

Maar ik denk dat ik hier goed weergeef wat mijn smaak is. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die nog andere comics kennen die hier goed bij lijken te passen of in ieder geval een goede diepgang hebben?

Als zo, vermeld ze maar hier in deze thread!

Veranderd door Bio-Logic, 04 januari 2014 - 11:46

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bio-Logic

Bio-Logic

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2014 - 11:38

Ik vind comics als CCC van VinnieVeritas ook goed, maar het is moeilijker te omschrijven waarom. De diepgang ligt niet in de dialogen maar de comicart is afwisselend surrealistisch waardoor hij meer informatie perst in zijn comic dan met reguliere kunst en tekst had gekund. Ik persoonlijk beschouw hem als een soort Picasso :)

De tekenaar/schrijver komt uit Mexico en de tegenwoordige Mexicaanse cultuur met Azteekse invloeden komt ook prachtig aan bod! Satellieten in deze wereld bestaan uit beelden van gevederde slangen met ingebouwde camera's, die vanuit hun omloopbanen de wereld in de gaten houden :)

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 januari 2014 - 12:13

Misschien niet echt 'intelligent' te noemen, maar Cyanide & Happiness is veruit mijn favoriet.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 januari 2014 - 23:36

Subnormality helaas worden ze langzamer en langzamer geupdatet. Filosofisch en erg raak
Romantically apocalyptic on the edge of insanity
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Bio-Logic

Bio-Logic

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 januari 2014 - 10:58

Die zal ik uitchecken!

Veranderd door Bio-Logic, 05 januari 2014 - 10:59

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures