Lemma van Riemann Lebesgue

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 81

Lemma van Riemann Lebesgue

Hallo iedereen!

In de bijlage de hulpstelling van RIemann, ik heb dit bewijs trachten te begrijpen, echter stuit ik op een paar vragen en hoop ik dat jullie mij kunnen verder helpen..

(1) Er wordt gebruik gemaakt van de stelling van Heine om aan te tonen dat f tevens uniform continu is. Bij een willekeurige epsilon groter dan nul kunnen we dus de definitie van uniforme continuïteit toepassen. Mijn vraag is waarom is de bijkomende voorwaarde van het verschil van de absolute waarde van x en x' dat kleiner moet zijn vervanger door een voorwaarde voor lamda?

(2) Na deze voorwaarde voor lambda is er een bepaald interval voor x gegeven, mijn vraag is dus is dit functioneel gekozen zodat deze term terug te vinden is bij het additief opsplitsen van de integraal eronder, of is hier een andere reden voor?

(3) In de allerlaatste stap, als lambda naar oneindig zal gaan, zal de term 2M*pi/lambda naderen naar nul. Het is effectief waar dat e(b-a) overtroffen wordt door (b-a+1)e maar waarom is deze vergroting nog nodig? En hoe volgt het gestelde (nl. dat de limiet naar 0 nadert hieruit?)
Bijlagen
Schermafbeelding 2014-01-06 om 23.32.41.png
Schermafbeelding 2014-01-06 om 23.32.41.png (134.53 KiB) 261 keer bekeken

Reageer