Kaliumiodide

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Kaliumiodide

Heeft iemand een idee op welke manier kaliumiodide als chelator tegen een kwikvergiftiging werkt? Het schijnt dat kwik zich ook in de hersenen kan bevinden en dan moet de hersenbarrière toch gepasseerd worden?

KI werd al rond 1850 hiervoor gebruikt toen nogal wat mensen in Europa een kwikvergiftiging opliepen als ze met kwikverbindingen tegen oa. syfilis behandeld werden (al vanaf 1530 door Paracelsus gepropageerd). Rond die tijd ontstonden er ook discussies over de vraag of de symptomen van syfilis en kwikvergiftiging wel goed te onderscheiden waren/zijn.

- De ene groep (tegenstanders van het gebruik van kwikverbindingen) beweerde dat aangezien patiënten door KI van hun (vermeende syfilis-) symptomen genazen daarmee was aangetoond dat ze feitelijk een kwikvergiftiging hadden maar

- De andere groep (voorstanders) beweerde dat KI ook tegen de syfilis werkte zodat helemaal niet was aangetoond dat er sprake was van een kwikvergiftiging.

Allemaal verleden tijd. Wordt KI eigenlijk nog steeds als chelator tegen kwikvergiftiging gebruikt?

Berichten: 13

Re: Kaliumiodide

Ik heb al gehoord van het gebruik van KI tegen schimmelinfecties en radioactief jodium. maar nog nooit van het gebruik tegen kwikvergiftiging. typische middelen voor de ontgifting van kwik zijn selenium en zink. misschien kan ik je ook wat verder helpen met deze link:http://www.patrikpeters.amalgaam.be/ontgifing_van_kwik.htm#4. Welke producten zijn er te koop
In de biologie is niets duidelijk, alles is ingewikkeld, alles is een puinhoop en net als je denkt iets te begrijpen, pel je een laag eraf en vind je diepere complicaties eronder. De natuur is alles behalve eenvoudig.

Re: Kaliumiodide

Selenium en zink tegen kwikvergiftiging? Werkt dat? Hoe dan? Het schijnt mij alternatieve geneeskunde toe ...?

Dit is een link naar de akademische discussie rond 1858.

[PDF]

Kwik en syphilis

www.ntvg.nl/publicatie/kwik-en-syphilis/pdf

585 door eene reset. De kleppen worden door koorden, die over katrollen loopen, in beweging gebragt en op de verlangde hoogte vastgezet. Bij B ziet men de ...

Ik kan helaas geen betere link geven.

Berichten: 13

Re: Kaliumiodide

Ik zie waar het misverstand zit,

Een laatste symptoom bij syfilis zijn beschadigingen aan het centraal zenuwstelsel, een experimentele geneeswijze was het gebruik van Jodium en Kwik om eventuele hersenletsels op te sporen. Van het laatste weten we dat het schadelijke gevolgen had op het menselijke lichaam.

Daarnaast waren er nog andere producten op de markt om syfilis te bestrijden. In het artikel wordt er gesproken over ander geneesmiddelen met het product Kaliumjodide in. Het werd niet gebruikt als chelatietherapie tegen metaalvergiftiging, maar als middel tegen syfilis.

En inderdaad, bij chelatietherapie zijn er vele vormen van alternatieve geneeskunde. De site die ik gegeven heb was specifiek voor de ontgifting van Kwik.

Meestal gebruikt men het product EDTA (ethyleendiaminetetraacetaat) Eén van de belangrijkste functies van EDTA is het verwijderen van zware metalen uit het lichaam. Bij het ouder worden hopen zich stoffen als lood, kwik en cadmium in het lichaam op (een soort inwendige milieuverontreiniging).
In de biologie is niets duidelijk, alles is ingewikkeld, alles is een puinhoop en net als je denkt iets te begrijpen, pel je een laag eraf en vind je diepere complicaties eronder. De natuur is alles behalve eenvoudig.

Re: Kaliumiodide

Je schrijft: "In het artikel wordt er gesproken over ander geneesmiddelen met het product Kaliumjodide in. Het werd niet gebruikt als chelatietherapie tegen metaalvergiftiging, maar als middel tegen syfilis".

Ik vraag me werkelijk af of je het artikel echt gelezen hebt?

De mensen die dachten dat KI tegen syphilis zou helpen, deden dat voornamelijk omdat ze dachten dat kwikverbindingen geen symptomen zouden veroorzaken die op syphilis lijken. De anderen gebruikten KI wel degelijk als chelator tegen kwik.

Re: Kaliumiodide

http://www.kwakzalve...helatietherapie

En dit heb ik gevonden over EDTA

Beste Rova, ik zit niet echt te wachten op antwoorden uit de alternatieve hoek.

Reageer