Werken bij Google in de USA

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 28

Werken bij Google in de USA

Gegroet,

Als je denkt aan bijvoorbeeld een job bij Google in Amerika, welke opleiding zo je dan in Nederland het beste kunnen doen, als is de kans dan nog zo klein toegelaten te worden?

Gr

Berichten: 460

Re: Werken bij Google in de USA

waarom zou die kans zo klein zijn? Google is gewoon een bedrijf als zo velen die personeel van alle gradaties in dienst heeft. (en echt niet alleen zogenaamde "high" potentials, zou salaristechnisch ook niet handig zijn ;) . Een mens met ambitie en doorzettingsvermogen kan ver komen.

Daarnaast is google een multinational die van alle soorten functies heeft. Opleiding informatica/wiskunde zal specifiek voor programmeer/algormitme gedeelte zijn. Maar er werken natuurlijk ook veel marketeers, hr, financiele, gedragsdeskundige etc etc in dienst.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Werken bij Google in de USA

Maar er werken natuurlijk ook veel marketeers, hr, financiele, gedragsdeskundige etc etc in dienst.
Maar als je in Mountainview wil gaan werken, dan gaan ze voor die functies enkel Amerikanen aannemen, hé. ;) Trust me, voor de functies waar ze bij Google geen Amerikanen voor nodig hebben, werken nagenoeg exclusief de beste van de beste uit heel de wereld.

Als je bij Google wil gaan werken moet je de meest wiskundige informatica gaan doen die je kan vinden. Een collega van mij heeft een algoritme ontwikkeld om nog beter muziek aan te kunnen raden, en is nu de formaliteiten aan het afhandelen om naar Google te vertrekken. Een andere vriend van mij is opgebeld geweest door Google voor een persoonlijk interview (hij was bij de eerste 500 in de Google code jam geraakt).

Bij Google kom je enkel binnen als je écht goed bent in algoritmiek. :)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer