Pro assist verzekeringen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 22

Pro assist verzekeringen

Hallo allen,

Tot mijn schrik was ik bij het annuleren van mijn telefoon verzekering erachter gekomen dat ik nog 1 verzekering had lopen voor een andere telefoon die al een aantal jaar liep. Beide telefoons waren verzekerd onder 1 nummer( nieuwe telefoon met numberbehoud). Opzeggen kan alleen via email of brief. Nu is mijn vraag in hoeverre zij 2 telefoons tegelijkertijd op 1 nummer mogen verzekeren? Hebben zij niet een bepaalde verplichting om mij te melden dat ik dat had? Ik ben ook particulier verzekerd geweest, niet dat ik een bedrijf had ofzo. Of te wel maak ik een kans mijn geld terug te krijgen mocht ik stappen ondernemen?

Alvast bedankt :)

Berichten: 12.262

Re: Pro assist verzekeringen

De vraag is wat ze verzekeren: de telefoon(s), of iedere telefoon die op dat moment gebruik maakt van dat nummer.

Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk: stel je sluit de verzekering af voor een nokia 100 met een gegeven nummer, maar steekt dan de simcard in, pakweg, een iphone 5S. Het lijkt me sterk dat de dekking automatisch over zou gaan op het veel duurdere toestel.

Je zult er je polissen op moeten naslaan, maar ik vermoed dat je domweg verzekerd bent geweest voor schade aan beide telefoons, ook al gebruik je de oude niet meer. Mocht het oude toestel verloren of beschadigd zijn geraakt zul je ook dekking gehad hebben voor die schade, dus restitutie van premie lijkt me onwaarschijnlijk.

Overigens zou ik sowieso eens her-overwegen wat zo'n toestelverzekering nou daadwerkelijk voor nut heeft, bijvoorbeeld in welke gevallen uitgekeerd wordt. Het geeft vaak het gevoel dat het goed geregeld is, terwijl het dat helemaal niet is. Men verzekert bijvoorbeeld het toestel tegen diefstal, maar alleen als dat aantoonbaar is door braaksporen, getuigen en dergelijke. Als je telefoon uit je zak gerold wordt heb je aan een dergelijke verzekering helemaal niets.
Victory through technology

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Snap ik uiteraard. Daarom verzeker ik hem alleen op schade haha. Maar is bestaat toch zoiets als klantbescherming, regels waar ze zich aan moeten houden? Ze kunnen toch ook wel bedenken dat ik als particulier geen 2 telefoons op 1 nummer verzeker. Aanmelden van een verzekering gaat allemaal automatisch. Maar het opzeggen niet. Ik ben nalatig geweest met opzeggen. Maar hun zijn dat net zo goed met het hiervan niet informeren.

Dat is toch waar de klant voor beschermt dient te wordrn?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pro assist verzekeringen

Ze kunnen toch ook wel bedenken dat ik als particulier geen 2 telefoons op 1 nummer verzeker.
De vraag is: moeten zij dat bedenken, of moet jij dat bedenken? Tot op zekere hoogte is er klantbescherming, maar van de klant wordt ook verwacht dat hij weet wat hij afsluit. Als het goed is, staat dat netjes in een polis verwoord. Pas als dat niet het geval is, kun je hen iets verwijten.
Aanmelden van een verzekering gaat allemaal automatisch. Maar het opzeggen niet. Ik ben nalatig geweest met opzeggen. Maar hun zijn dat net zo goed met het hiervan niet informeren.
Dat kan wel zo zijn, maar de vraag is: moeten zij je informeren over een verzekering die je blijkbaar al jaren hebt? Of hadden ze kunnen verwachten dat je dit al wist?

Begrijp me niet verkeerd; ik heb jaren geleden ook maar heel moeizaam contact gehad met die club en de verzekering met moeite opgezegd gekregen. Maar in concreto ben jij degene die ergens je handtekening onder hebt gezet (waarschijnlijk in de winkel zonder echt de voorwaarden bestudeerd te hebben) en had je kunnen weten waarmee je akkoord bent gegaan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 12.262

Re: Pro assist verzekeringen

Corus schreef: do 23 jan 2014, 05:13
Ze kunnen toch ook wel bedenken dat ik als particulier geen 2 telefoons op 1 nummer verzeker.
En waarom zou dat niet kunnen? Stel dat je twee toestellen hebt, 1 lekker compacte voor als je op stap gaat, en 1 mooie grote smartphone voor dagelijks gebruik? Handig is het niet, maar je kunt natuurlijk de simcard naar keuze in 1 van die toestellen steken.

Ik ken wel mensen die dat daadwerkelijk doen, sim in een oude telefoon steken voor een festival of iets dergelijks. De vraag is of die oude telefoon het verzekeren nog waard is, maar dat is meer een kwestie voor de verzekerde dan de verzekeraar.
Victory through technology

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Ik snap ook wel dat het voor een gedeelte mijn schuld is. Ben alleen van mening dat hun ook niet volledig onschuldig zijn. Mijn vraag blijft dan ook trek ik zo ie zo aan het kortste eind of heb ik een hele kleine kans?

@benm. in dat geval haal ik liever een prepaid kaart voor 10 euro waar tegenwoordig gelijk al 15 euro tegoed op staat. Het is tevens ook niet mogelijk om bij telecombedrijven zomaar even 2 simkaarten te halen op 1 nummer. In alle gevallen wordt de oude simkaart bij activatie toch van de nieuwe geblokkeerd. Wil je dit wel doen, moet je volgens mij al een zakelijk abonnement nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pro assist verzekeringen

Corus schreef: vr 24 jan 2014, 13:03
Ik snap ook wel dat het voor een gedeelte mijn schuld is. Ben alleen van mening dat hun ook niet volledig onschuldig zijn. Mijn vraag blijft dan ook trek ik zo ie zo aan het kortste eind of heb ik een hele kleine kans?
Heb je het contract en de voorwaarden er als eens bij gepakt en gelezen? Pas als je dat hebt gedaan, kun je er iets zinnigs over zeggen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Ik heb het even snel doorgelezen maar ik kon niks vinden over 1 nummer op 2 toestellen

Berichten: 12.262

Re: Pro assist verzekeringen

Dat zal er wellicht niet specifiek in staan.

Overigens vind ik het wel vreemd dat die verzekering geldt voor een toestel met een gegeven telefoonnummer. Dit zou in de praktijk betekenen dat het toestel niet gedekt is als je de simcard eruit haalt.... en in theorie ook dat het niet gedekt is als het uit staat, gezien het op dat moment geen nummer heeft.

Logischer zou zijn als de verzekeringen golden voor de specifieke toestellen, bijvoorbeeld op IMEI of serienummer.

Maak anders eens een scan van het polisblad, misschien worden we daar wijzer van.
Victory through technology

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Staat wel een imei nummer op volgens mij. Ik zal even kijken als ik thuis ben.

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Imei nummer staat er dus op. Lijkt er inderdaad veel op dat de telefoon alleen verzekerd is als deze dus de juiste simkaart heeft. Afbeelding had de polis al weggegooid dus dit is de opzegbevestiging. Gr. Corus

Berichten: 12.262

Re: Pro assist verzekeringen

Het lijkt daar inderdaad wel naar. Maar men verzekert een telefoon van een bepaald type met een (als het goed is uniek) imei nummer. Mogelijk is de premie daarmee ook gebaseerd op het type telefoon, ik kan me voorstellen dat er verschil is tussen een toestel van 50 of 800 euro.

Of dat aansluitnummer nog wat betekent betwijfel ik, zolang je maar over de simcard met het genoemde aansluitnummer beschikt. Die kun je in het toestel plaatsen ook nadat de schade is ontstaan, zonder dat er een betrouwbare methode is om vast te stellen of die sim er op het moment van schade wel of niet in zat.
Victory through technology

Berichten: 22

Re: Pro assist verzekeringen

Uit die tijd waren de kosten nog gelijk voor iedere telefoon. Smartfoon bestond toen nog niet eens. Of in iedergeval was niet betaalbaar voor de normale consument. Moet je nagaan hoelang die verzekering al liep haha. Ik denk dat ik ze maar eens ga bellen om te vragen wat het aansluitnummer betekent en hopen dat ze zeggen wat jij eerder heb gezegd. Jullie horen het van me als ik gebeld heb.

Reageer