U-vormige ondersteuning in Container

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

U-vormige ondersteuning in Container

Dag iedereen,

Voor een project moet ik dit een ondersteuning ontwerpen om een centrifuge in een container te plaatsen. Dit wil ik graag doen aan de hand van een U-vormige ondersteuning met 2 haken over de rand.

Nu weet ik niet goed hoe te beginnen. Ik dacht er eerst aan om dit via doorbuiging van balken te doen maar deze formules lijken mij net te simpel vermits hier het gewicht van de 'balk' niet zomaar verwaarloosbaar is en dit een 3D probleem is.

Ik moet de krachtenverplaatsing, momenten, ... weten voor 2 situaties.

1) De container staat gewoon horizontaal

2) De container wordt leeg gemaakt en staat dus onder een hoek (45-60°)

Ik moet ook berekenen hoeveel bouten ik dan nodig zou hebben maar dit moet lukken zodra ik op gang kan komen.

Ik moet hier dus eigenlijk gewoon een beetje uitleg krijgen hoe ik moet beginnen vermits ik met 2 verschillende gewichten zit en dan met die haken waar ik niet zo goed weet wat mee te doen. Mag ik bij situatie 1 gewoon veronderstellen dat er enkel een verticale kracht op inwerkt en zoja hoe doe ik dat dan bij situatie 2 ?

Ik moet de variabelen nog van men teamleden krijgen en kunnen nog paar keer veranderen, daarom dat ik er ook geen cijfers op geplakt heb.

Alvast bedankt!
Bijlagen
IMAG0560.jpg
IMAG0560.jpg (25 KiB) 323 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: U-vormige ondersteuning in Container

Wat je moe

Reageer