Springen naar inhoud

Inwendige standaard

• Log in om te kunnen reageren

forumask

forumask

• >250 berichten
  • 273 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2014 - 10:23

Hallo,

Ik weet wat een inwendige standaard is, maar ik vraag me af waarom je deze ook aan je blanco oplossing toevoegt?
Stel je hebt bv bij ICP MS interferenties door polyatomaire ionen met dezelfde massa en je gebruikt een inwendige standaard. Om de interferenties te corrigeren maak je ook een blanco oplossing aan dus zonder je te analyseren component maar voor de rest een gelijkaardige matrix. Als je dus ook je IS hieraan toevoegt krijg je een massaspectru' met pieken overeenkomstig van de polyatomaire interferenties aanwezig in de matrix. En je hebt ook een piek voor je IS.
Als je nu van het spectrum van je sample die van je blanco aftrekt, dan trek je bij de massa van de IS toch de IS af? Dan heb je geen piek meer bij IS indien er daar geen interferenties waren...dan is je doel van je IS toch weg?
Of hoe werkt dat, de additie van IS aan je blanco

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 februari 2014 - 10:13

Hoe werkt een interne standaard tegen polyatomaire ionen?

Als je kwantitatief wilt meten moeten allerlei concentraties en snelheden precies gelijk blijven. Dat is niet altijd het geval, zo zal bijvoorbeeld de aanzuigsnelheid van je ICP kunnen afhangen van de precieze viscositeit van de oplossing. Met een interne standaard kun je zien of dat gebeurt. Maar dat wil je dan ook voor je blanco weten! Misschien is de interne standaard bij de blanco maar half zo sterk als bij je monster. Dat zou kunnen betekenen dat je je blanco eerst met 2 moet vermenigvuldigen voor je hem van je meetwaarde aftrekt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures