Springen naar inhoud

Vraag over de energieniveauhypothese

• Log in om te kunnen reageren

hannnaah

hannnaah

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2014 - 13:17

Hoi!
Ik heb een vraag over de energieniveauhypothese. We behandelen met natuurkunde nu het hoofdstuk over energiniveaus en hoe het model werkt van het absorberen en uitzenden van energie door een atoom bij botsing met een elektron.
De basis snap ik, maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurd met het elektron in het atoom als de elektron die botst met het atoom een te lage energie heeft om het elektron in het atoom naar een aangeslagen toestand te verplaatsen.

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen want hierdoor begrijp ik nog niet helemaal hoe een energieniveaumeting werkt.

Alvast bedankt
Hannah

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jeronimo

Jeronimo

• >250 berichten
  • 518 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2014 - 16:09

Bij een te lage energie zal het elektron niet aangeslagen worden en op z'n plek blijven. Overigens is het zo dat er bij ringsystemen (zoals atomen) een foton met een relatief kleine hoeveelheid energie een elektron al kan aanslaan.
"Natural forces within us are the true healers of disease. Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity."
Hippocrates van Kos

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures