Microchemie vergroten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Microchemie vergroten

Ik zou graag willen weten of je microchemie simpel kan vergroten. En of je kan zien wat een maximum is van een stof die je oplost in een oplosmiddel?

Stel je hebt product:

A: 5gr

B: 50ml hierin los je A op

C: 7,5gr

D: 50ml hierin los je C op

Je gaat product A met 200 vergroten moet je dan de overige B C en D ook vergroten met 200 of niet?

Zoals ik het zie kan ik best begrijpen dat je 5gr in 50ml oplost. Maar als je dit vermenigvuldigd met 200 krijg je dus 1.000gr in 10.000ml. De verhouding is dan wel gelijk alleen het oppervlak van het oplosmiddel lijkt mij dan heel veel groter.

(even voor de duidelijkheid ik heb weinig ervaring met scheikunde, maar ik vind het heel erg interessant en heb er veel over gelezen echter heb ik dit nooit ergens gevonden)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Microchemie vergroten

In principe zijn de verhoudingen goed, maar nee, dat gaat niet zomaar.