Springen naar inhoud

Enkele vraagjes over goud

• Log in om te kunnen reageren

Doom_Knight

Doom_Knight

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2014 - 10:29

Hallo

Voor school moet ik een werkje maken over goud en ik had nog enkele vraagjes waar ik graag wat hulp bij had gekregen:

- Kent iemand het verwekingspunt van goud? Op zich vind ik er wel info over, maar het exacte punt in K of °C vind ik niet.

- Is de hoge hittebestendigheid van goud te wijten aan het hoge smelt- en kookpunt van goud of zijn die niet aan elkaar gerelateerd? Speelt de lineaire/kubieke uitzettingscoëfficiënt hier een rol?

- Aangezien goud niet roest, is het dan eveneens niet brandbaar aangezien het in beide gevallen gaat om een reactie met O2?

- Aangezien goud zeer inert en goed corrosiebestendig is, is goud dan ook zeer vochtbestendig?

Thanks in advance!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jppilot

jppilot

• >25 berichten
  • 46 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2014 - 13:50

- Aangezien goud niet roest, is het dan eveneens niet brandbaar aangezien het in beide gevallen gaat om een reactie met O2?

Deze redenatie klopt!

Doom_Knight

Doom_Knight

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2014 - 17:14

Bedankt voor de reactie.

Ik heb nog wat opzoekingswerk gedaan en goud blijkt niet te worden aangetast door vocht.

Het verwekingspunt heeft dan weer te maken met het vormen van een thermoplast (kunststof die zacht wordt), dus heeft weinig te maken met goud.

Er mag een slotje op

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 februari 2014 - 19:36

Er mag een slotje op

Ik weet dat dit op sommige andere fora de gewoonte is, maar dat doen we hier bewust niet. Als er over enkele weken/maanden of jaren iemand passeert met een gelijkaardige probleem kan die met zijn/haar vragen direct aansluiten op jouw topic. Het is vaak gemakkelijker dan een nieuw topic openen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures