[scheikunde] Verslag Ethanol

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Verslag Ethanol

Ik moet verslag over ethanol maken en heb nog een paar vragen:

Waarom het goed oplost in water?

waarom de oplosbaardheid van alcoholen in water afneemt wanneer molecuulgrootte toeneemt? dat is iets met drofiel en drofoob :P

Kan iemand me dit uitleggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Verslag Ethanol


Berichten: 6

Re: Verslag Ethanol

Dankjewel, ik weet dat het onbeperkt oplosbaar is. Maar mijn vraag; waarom is dit zo?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Verslag Ethanol

Hoe erg verschillen methanol en ethanol van water? En iets als decanol? Octadecanol?

Berichten: 6

Re: Verslag Ethanol

Dat zegt me niet zoveel o.O sorry

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Verslag Ethanol

Zoek de structuren dan eens op en zoek de overeenkomsten en de verschillen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Verslag Ethanol

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 6

Re: Verslag Ethanol

Dat snap ik allemaal niet. Ik vroeg gewoon of iemand de vragen uit kon leggen meer niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Verslag Ethanol

Met welke opleiding ben je bezig? Waar is het verslag voor? Als we dat weten kunnen we misschien verder helpen. Nu zonder die informatie komt het net over alsof je ons al je werk wilt laten doen, en de documenten waar we naar verwijzen allemaal te moeilijk zijn.

Berichten: 6

Re: Verslag Ethanol

Dat is het geval. Ik zit in 3HAVO en maak dit verslag. We hebben alleen geen boek waar dit in staat en zijn te einde raad. Kan het niet duidelijk op internet vinden dus daarom vraag ik het.

Berichten: 6

Re: Verslag Ethanol

Dus als iemand me deze 2 vragen uit kan leggen ben ik meer dan dankbaar

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Verslag Ethanol

Als wij die vragen uitleggen maken wij dat verslag voor je, dat kan niet de bedoeling zijn. Het lijkt mij dat je er zo gauw mogelijk vanaf wil zijn en er niets van leren wilt. Misschien helpen wat gerichtere vragen je.

Wat is de molecuulformule van water?

En die van methanol? Ethanol? Propanol? Butanol? Wat valt je hieraan op? Als je die molecuulformules niet kent, dan zoek je ze op.

Reageer