[scheikunde] AgNO3 en NaCl

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

AgNO3 en NaCl

Eigenlijk een hele simpele vraag waar ik op stuitte tijdens het maken van mijn VWO6 scheikunde-huiswerk

Dit is de opdracht:

Afbeelding

Dit het antwoord:

Afbeelding

Ik weet het antwoord (nu) dus wel, maar hoe komen ze aan de "0,75 mol [.] L-1" in het 2de gedeelte van antwoord b?

Misschien zie ik iets heel voor de hand liggend over het hoofd, maar ik kom er niet uit.

Hulp wordt zeer gewaardeerd! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: AgNO3 en NaCl

Dat haal ik er ook niet uit. Dat moet een tikfout zijn. Zeker omdat het antwoord suggereert dat er 0.25 mol/L * 20 ml = 5,0 mmol AgCl gevormd is.

Berichten: 20

Re: AgNO3 en NaCl

Ik las het bericht boven aan de pagina en ik heb het alsnog in het verkeerde gedeelte geplaatst. Mijn excuses.

Kan deze verplaatst worden of moet ik zelf een nieuw topic openen in het juiste gedeelte?
Fuzzwood schreef: zo 02 mar 2014, 22:48
Dat haal ik er ook niet uit. Dat moet een tikfout zijn. Zeker omdat het antwoord suggereert dat er 0.25 mol/L * 20 ml = 50 mmol AgCl gevormd is.
Hèhè bedankt! Ik heb me suf gepiekerd om op allerlei mogelijke manieren tot dat antwoord te komen en ik kwam er niet uit.

Fijn (en ergens misschien ook niet fijn) om te weten dat het een tikfout betreft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: AgNO3 en NaCl

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.722

Re: AgNO3 en NaCl

Voor alle zekerheid: er wordt 5 mmol AgCl gevormd.

Reageer