Is het mogelijk om hetzelfde rendement (een bepaalde actie) te behalen met een folder als met persoonlijk contact? Het lijkt mij logisch dat een persoon voor een club makkelijker mensen naar binnen trekt dan dat daar wat folders voor de deur staan. Verkopers die je in de stad aanspreken hetzelfde verhaal, het is duidelijk dat dit effectief is.
Wat zijn de psychologische achterliggende mechanismen van dit effect? Cialdini (van het bekende boek 'Influence') bespreekt het één en ander maar gaat voor zover ik weet niet specifiek in op dit verschil. Is hier onderzoek over?
Laatste berichten
- 23:25 2013 – Augustus Vraag 3
- 23:07 Rood laserlicht 2
- 23:04 Bruine vlekken op treinaanwijzerbord 5
- 15:28 Vraag 2009 Juli Vraag 5 5
- 12:51 positie 2
- 10:44 Schroefdraad berekening 8
- 24 apr [scheikunde] Kan chloorgas de geleiding van elektriciteit belemmeren? 9
- 23 apr Weerfrustratie 9
- 23 apr geen minkowski-ruimte toch? Doe ik dit nou fout? 15
- 23 apr do-re-mi-fa-so vliegtuigen 7
- 23 apr Kunnen quantum Zonnecellen 190% quantum efficiënt zijn 3
- 23 apr De Euro Nederlandse 100 qubit computer komt eraan
- 23 apr projectiel 8
- 23 apr Verschil tussen deze 2 vragen 5
- 23 apr [scheikunde] berekeningen labo vitamine c bepaling 1
- 22 apr [wiskunde] rode en witte ballen verdelen 8
- 22 apr Rotatie van het heelal 41
- 22 apr Muntje opgooien 14
- 21 apr Reactiviteit silyl enol ethers 1
- 21 apr Criterium voor vochtretentie
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas