[scheikunde] Inhoud aansteker identificeren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

Inhoud aansteker identificeren

Ik moet een plan van aanpak opstellen over hoe je de inhoud van een aansteker kunt identificeren met behulp van gaschromatografie. Ik snap er echt helemaal niks van, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb wat gegoogled en las dat er vaak butaan, nafta of benzine in aanstekers zit.

De vragen die ik nog heb:

1. Hoe krijg je de inhoud van de aansteker uit de aansteker?

2. Waar moet ik de inhoud in oplossen en wat moet ik gebruiken als interne standaard?

3. Butaan is een gas. Als er butaan in zou zitten, hoe krijg ik dit dat in de gaschromatograaf?

4. Op hoeveel graden moet de gaschromatograaf ingesteld worden?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Ik moet het morgen namelijk al afhebben. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Inhoud aansteker identificeren

BitetheCake schreef: zo 16 mar 2014, 12:54
De vragen die ik nog heb:

1. Hoe krijg je de inhoud van de aansteker uit de aansteker?
Wat dacht je van dat knopje???? :? Ik ga er tenminste vanuit dat je een gasaansteker krijgt. En dan vallen er ook enkele van die stofjes af die je hebt opgezocht en en mis ik er in elk geval nog 1.

2. Waar moet ik de inhoud in oplossen en wat moet ik gebruiken als interne standaard?
In een gaschromatograaf gaan.... (of anders verwarmd).

3. Butaan is een gas. Als er butaan in zou zitten, hoe krijg ik dit dat in de gaschromatograaf?
Hoe krijg je andere stofjes in je gaschromatograaf? En waarom zou dit anders zijn dan bij die anderen?

4. Op hoeveel graden moet de gaschromatograaf ingesteld worden?
En dat is nou eens zeeeeer afhankelijk van welke stoffen je hebt. Het eneige wat je weet, is dat het graag allemaal in de ....-fase moet zijn.

Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Reageer