[frans] vertalen van nederlands naar frans

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

vertalen van nederlands naar frans

hallo kan iemand mij helpen met mijn frans presentatie want ik ben er namelijk niet goed in. Ik zit in havo 4 en ik doe een presentatie over sport in het frankrijk.

hier is mijn nederlandse versie, alvast bedankt!

(als je een deel vertaalt is het ook goed, alle beetjes helpen !!)

Hallo ik ga jullie vandaag iets vertellen over sport in Frankrijk

Frankrijk is op sportief gebied een zeer aantrekkelijk land. Het heeft in vele sport disciplines de beschikking over wereldtoppers. De meest populaire sporten in Frankrijk zijn rugby, voetbal en wielrennen. Deze sporten zijn in de loop van de jaren natuurlijk flink ontwikkeld. In het kort volgt hier een krachtig overzicht van de verschillende populaire sporten

rugby

In het begin van de 20e eeuw was rugby al een populaire sport. Sterker nog, in de middeleeuwen werd het al veel gespeeld in Frankrijk. De eerste bond voor de sport werd in 1871 opgericht, dit was de RFU(Rugby Football Union). Het spel heeft in de 20e eeuw een paar varianten gekregen. Het ‘Rugby Union’ spel kan namelijk onderscheiden worden van het ‘Rugby League’ spel. In toernooivorm komt ook het seven-a-side rugby vaak aan bod. Het grootste verschil tussen deze varianten is het aantal spelers dat op het veld staat; dit varieert van 15 tot 7.

Wielrennen

Het wielrennen is een soort verzamelnaam voor alle sporten waarbij een fiets aan te pas komt. Binnen de wielersport zijn er verschillende disciplines. De meest populaire hiervan is het wegwielrennen, wat de meeste mensen wel kennen. Daarnaast bestaat er ook het baanwielrennen, het mountainbiken en het veldrijden. Al deze takken van de wielersport wordt onder toezicht gehouden door één organisatie, namelijk de UCI. Dit staat voor ‘Union Cycliste Internationale’, oftewel de Internationale Wielerunie.

Voetbal

De grootste en meest beoefende sport in Frankrijk is zonder enige twijfel voetbal. De populariteit van deze sport in net als in andere landen van Europa ongekend hoog. Dit komt mede door het nationale elftal van Frankrijk, dat vele helden en bekende spelers heeft gehad. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Michel Platini, en Zinédine Zidane Mede dankzij deze spelers heeft het Franse elftal een aantal grote prijzen gewonnen. Het EK (Europees Kampioenschap) voetbal werd in 1984 en 2000 gewonnen.

Het WK (Wereld Kampioenschap) in 1998. Maar ook in de jaren die hieraan vooraf gingen was voetbal razend populair in Frankrijk en deed het altijd mee om de prijzen.

Dit was mijn presentatie

Berichten: 2

Re: vertalen van nederlands naar frans

hallo, ik heb een franse presentatie gemaakt, zouden jullie mijn fouten eruit kunnen halen??

Bonjour Je vais vous dire aujourd'hui au sujet des sports en France

France arbore un pays très attractif . Il a dans de nombreuses disciplines sportives disponibles pour les joueurs de classe mondiale . Les sports les plus populaires en France , le rugby, le football et le cyclisme . Ces sports sont évidemment considérablement développés au cours des années . En bref , voici un aperçu puissant des différents sports populaires

rugby

Au début du 20e siècle , le rugby est un sport populaire . En effet , au Moyen Age , il a été beaucoup joué en France . La première égalité pour le sport a été fondée en 1871 , ce fut la RFU (Rugby Football Union ) . Le jeu a obtenu quelques variations dans le 20e siècle . Le jeu « Rugby » peuvent être distingués en raison de jeu le « Rugby League ». En forme tournoi vient souvent de rugby à sept à côté discuté . La plus grande différence entre ces variantes est le nombre de joueurs sur le terrain , qui varie de 15 à 7.

cycle de course

Le vélo est une sorte de nom collectif pour tous les sports où un vélo vient de passer . A l'intérieur il ya plusieurs disciplines du cyclisme . Le plus populaire d'entre eux est le vélo de route , ce que la plupart des gens savent . En outre, il est le cyclisme sur piste , VTT et cyclo-cross . Toutes ces branches du cyclisme sont supervisés par une organisation , à savoir l'UCI . Ce signifie « Union Cycliste Internationale » , ou l'Union Cycliste Internationale .

football

Le plus grand et le sport le plus populaire en France est sans aucun doute le football . La popularité de ce sport , comme dans d'autres pays européens sans précédent . C'est en partie parce que l'équipe nationale de France, de nombreux héros et Famous Players . Pensez à Michel Platini et Zinedine Zidane Merci à ces joueurs a quelques grands prix . L'équipe française La CE ( Championnat d'Europe) Football a été remporté en 1984 et 2000 .

La Coupe du Monde (Coupe du monde ) en 1998 . Mais dans les années qui ont mené à ce n'était le football très populaire en France et fait toujours avec les prix .

Ce fut ma présentation

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: vertalen van nederlands naar frans

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer