Springen naar inhoud

Opnieuw de taalregels leren

• Log in om te kunnen reageren

Freshman

Freshman

• >100 berichten
  • 117 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2014 - 23:46

Hallo allemaal,

In het verleden heb ik niet de moeite genomen om mijn schoolperiode serieus te nemen en ervaar dan ook dat ik een grote achterstand in taal heb. Omdat ik nu op een punt sta in mijn leven dat ik mijzelf meer serieus wil gaan nemen lijkt het mij van belang om ook de basis van taal en de regels onder de knie te krijgen.

Wie weet een site waar ik de regels van taal weer opnieuw kan leren?

Met vriendelijke groet,
Freshman
Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2014 - 10:19

Deze vraag is redelijk algemeen. Welk deel wil je graag beter onder de knie krijgen?

Woordenschat, spelling, grammatica, ...?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2014 - 13:47

Je zou alvast op deze site kunnen kijken van het Genootschap Onze Taal of meer specifiek het onderdeel van de Taaladviesdienst: https://onzetaal.nl/taaladvies1
Ook deze taallessen online kunnen misschien helpen. Verder ligt het er inderdaad aan wat je graag zou willen verbeteren.

(Overigens vind ik je bijdragen tot nu toe geen blijk geven van te weinig taalbeheersing.)
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Freshman

Freshman

• >100 berichten
  • 117 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2014 - 14:02

@Moderators, bedankt voor de reacties

De toegevoegde linkjes zal ik doornemen om eens te kijken of hier een antwoord op mijn vraag bij zit. Tevens geeft het mij wellicht meer informatie om mijn vraagstelling duidelijker te maken, gezien ik nu niet duidelijk kan uitleggen wat ik zoek.

Mijn eerste gevoel zegt dat ik mij meer moet verdiepen in leestekens en het gebruik hiervan. (? / " ' ; : )

Vriendelijke groet,
Freshman

Veranderd door Freshman, 21 maart 2014 - 14:02

Freshman

Freshman

• >100 berichten
  • 117 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2014 - 19:52

@Rhiannon

Nogmaals bedankt, heb de website van Genootschap Onze Taal doorgenomen en ben daar een aantal boeken tegen gekomen die mij goed kunnen helpen. Maakte vandaag een heerlijke fout in uitspraak (loge en logé), met de toevoeging dat ik daar in ben geweest. :oops: En nu was dit informeel, maar bij formele gelegenheden zou dit een grote vernedering zijn.

Vriendelijke groet,
Freshman

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures