Zoek hulp water, dikkere druppels?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Zoek hulp water, dikkere druppels?

Hallo,

Ja ik ben geen geleerde maar weet wel waar ik moet zoeken om me antwoorden te krijgen.

Ik zit met het volgende ben als fotograaf met een experiment bezig met water druppels vast te leggen op de foto. Geen probleem voor mij. Maar nu wil ik meer.

Ik wil water gebruiken en iets toevoegen zodat het dikker is de druppels groter worden en meer aan elkaar plakken als het waren.

De bak waar de druppels in vallen moet ook de dikkere waterstof zijn.

Dit zodat de druppel die valt in de bak en dan weer boven water komt groter is dan een normale druppel en langzamer ook is.

Ik heb wel eens gehoord van suiker aan je water toevoegen maar dacht kan beter maar vragen op een expert forum.

Water moet dus doorzichtig blijven, niet echt kleuren. en dikker worden.

Wie weet raad??

Hoop trouwens dat ik de goede groep heb gekozen. Heb geen idee waar het onder moet vallen

groetjes nilix

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Er zijn wel stoffen die "stroperiger" zijn dan water, maar ik weet niet of dat echt voor grotere druppels zorgt. Glycerine is een beroemde stof die heel dik is en kleurloos. Je zou dat met een klein beetje water kunnen mengen om te kijken of je ergens de eigenschappen krijgt die je zoekt.

In elk geval blijft de zwaartekracht even sterk, dus je zult nooit een "vertraging" kunnen krijgen zoals je die bij sommige films ziet, behalve als je de opnamen op de maan gaat maken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

rwwh schreef: za 29 mar 2014, 19:21
Er zijn wel stoffen die "stroperiger" zijn dan water, maar ik weet niet of dat echt voor grotere druppels zorgt.
druppelgrootte is vooral een kwestie van cohesie (hoe sterk de vloeistofmoleculen elkaar aantrekken) vergeleken met de zwaartekracht en/of andere krachten die een rol spelen in de omgeving van de druppel.

Ik denk niet dat je vloeistoffen vindt met een groter cohesie dan water. Verder, in stroperiger vloeistoffen zal de neiging van een gevallen druppel om "terug uit het water te springen" beduidend kleiner zijn.

Opmerking moderator

nilix schreef: do 27 mar 2014, 21:59
Hoop trouwens dat ik de goede groep heb gekozen. Heb geen idee waar het onder moet vallen
Geen probleem, verplaatst naar natuurkunde stromingsleer
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Mag ik misschien vragen wat voor shot je precies vast wil leggen?

- Amateurfotograaf in de dop.
Think like a proton, and stay positive.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Jan van de Velde schreef: zo 30 mar 2014, 16:18
Ik denk niet dat je vloeistoffen vindt met een groter cohesie dan water.
Tenzij er stoffen zijn die sterkere waterstofbruggen hebben dan water?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 3

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Mag ik misschien vragen wat voor shot je precies vast wil leggen?

- Amateurfotograaf in de dop.
Mag ik misschien vragen wat voor shot je precies vast wil leggen?

- Amateurfotograaf in de dop.
Heb al vaker druppels vast gelegd maar zoek meer en groter daarom dacht ik ook dikler water een groter vollume geeft een grotere impackt op de te raken vlak dus een grotere druppel of bal geeft een groter effect wat er gebeurd.

Dat wil il vadt leggen. Zelfde heb ik ook al gedaan met en ballon mrt water deze lek prikken. En dancde foto maken op het moment dat de ballon klapt maar het water nog in het zelfde model blijft. Dit is maar een hele korte seconde.. shoot deze foto pp een 1/1200 seconde.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

In physics I trust schreef:
Tenzij er stoffen zijn die sterkere waterstofbruggen hebben dan water?
zoals? 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Dan ben je dus op zoek naar dit soort grapjes? https://www.youtube.com/watch?v=bgC-ocnTTto
 
Wil je dat uitvoeren, zul je toch echt de ruimte inmoeten.

Berichten: 3

Re: Zoek hulp water, dikkere druppels?

Fuzzwood schreef: Dan ben je dus op zoek naar dit soort grapjes? https://www.youtube.com/watch?v=bgC-ocnTTto
 
Wil je dat uitvoeren, zul je toch echt de ruimte inmoeten.
Afbeelding
Mer dit soort werk

Reageer