[biologie] Korstmos microscopie benoeming

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 927

Korstmos microscopie benoeming

kan iemand mij helpen hoe dit precies te benoemen / = preparaat tekenen, de delen die benoemd moeten worden: cellen van het wier, en schimmeldraden

Tekening van mijn preparaat:
ImageUploadedByTapatalk1396101501.717394.jpg
ImageUploadedByTapatalk1396101501.717394.jpg (100.23 KiB) 531 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Korstmos microscopie benoeming

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Korstmos microscopie benoeming

Het zou er ongeveer als volgt zou moeten uitzien. In welke kleur zou je het wier verwachten?
Haustoria_algae.jpg
Haustoria_algae.jpg (21.93 KiB) 519 keer bekeken
(Afbeelding afkomstig van Google.)
Wat is de vergroting trouwens van je preparaat hierboven?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 927

Re: Korstmos microscopie benoeming

40x vergroting
ImageUploadedByTapatalk1396199661.965594.jpg
ImageUploadedByTapatalk1396199661.965594.jpg (156.35 KiB) 522 keer bekeken


Dit is wat ik voorlopig heb maar is helemaal fout denk ik, ik weet echt niet WElke op mijn foto de cellen zijn en de schimmeldraden. Zou iemand misschien beter kunnen tekenen en doorsturen aub?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Korstmos microscopie benoeming

Ik zou zeggen, print die foto uit en teken dan waar wat zit. Jouw eigengetekende schema is in ieder geval goed benoemd. Op jouw foto zou ik (zelf een compleet inadqueate microbioloog :P ) alles wat rond en enigszins doorzichtig is als cel benoemen, de groene meuk die ertussen zit zijn de schimmeldraden.

Berichten: 927

Re: Korstmos microscopie benoeming

Danku, maar Weet u iemand die mij beter kan helpennog vandaag of niet?

Ik begrijp wat u of waar juist die groene meuk is kunt u misschien duidelijk maken met mijn foto?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Korstmos microscopie benoeming

Nou die groene meuk lijkt mij alles wat groen is. Dat komt er op neer dat er niet veel echte cellen te zien zijn. En nee, wij gaan je huiswerk niet voor je maken.

Reageer