Springen naar inhoud

Weight Cases variabele aanmaken

• Log in om te kunnen reageren

Kyra2

Kyra2

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 april 2014 - 14:31

Hoi  :)  

Ik doe onderzoek naar arbeidsparticipatie van vrouwen uit verschillende landen. Nu heb ik drie aparte data sets uit Frankrijk, Nederland en België

samengevoegd. En wil ik graag middels een logistische regressie de invloed van de onafhankelijke variabele 'country' op de afhankelijke variabele 'Werkregime' onderzoeken. Echter is het aantal respondenten uit de verschillende landen niet gelijk verdeeld ( voor mijn doelgroep betreft het respectievelijk 1591, 645, 314). Kan dit kwaad? En zo ja moet ik dan een Weight variabele aanmaken en hoe doe ik dat het beste? 

Alvast bedankt  ;)

Veranderd door Kyra2, 07 april 2014 - 14:36

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 07 april 2014 - 22:50

Het is bij logistische regressie niet zo'n ramp als de groepen een beetje ongelijk zijn. Het zou alleen problematisch zijn als je kleinste groep echt maar een fractie is van de andere groepen.
Wat ik me wel afvraag bij jouw post, is hoe vergelijkbaar je drie losse sets zijn? Zijn de drie datsets van 3 afzonderlijke studies? Zijn de samples/respondenten in de drie sets op dezelfde manier geselecteerd?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures