Springen naar inhoud

Is meetmethode geschikt voor statistische analyse

• Log in om te kunnen reageren

rem92

rem92

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2014 - 11:56

Hallo allemaal,

Ik bezig een statistische analyse van een SNR(Signal to Noise Ratio) die ik met een algoritme uit een afbeelding haal. Uit een gemaakte ANOVA-table blijkt nu dat een factor die ik totaal niet verwacht had op basis van theorie, significant blijkt te zijn, met een p-waarde van 0,02. Betekend dit dus nu dat de kans dat dit effect op toeval berust slechts 2% is? 

Voor het uitvoeren van de meting heb ik de gebruikelijke Gauge R&R achterwege gelaten, omdat ik ervan uitging dat de reproduceerbaarheid toch niet in het geding is, omdat het hier om een computer programma gaat. Had ik de Gauge R&R mischien toch moeten doen?

Groeten Remco

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 12 april 2014 - 09:58

Ik had nog nooit van Gauge R&R gehoord, dus heb het even opgezocht. Maar als je niks met reproduceerbaarheid doet, lijkt me niet dat je dat nodig hebt.

Over die p-waarde; als een p kleiner is dan een bepaald afkappunt (meestal p<0,05) dan wordt dat geinterpreteerd als sterk bewijs dat de nul-hypothese onjuist is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures