Massa dat verplaatst kan worden door een piston.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Massa dat verplaatst kan worden door een piston.

Hallo,

 

Ik heb moeilijkheden met onderstaand vraagstuk. Ik snap niet echt goed wat er bedoeld wordt.
 
A single-cylinder vertical atmospheric engine with a 1.2m bore and a piston of 2700kg mass is used to lift a weight. Pressure in the cylinder after combustion and cooling is 22kPa, while ambient pressure is 98kPa. Assume piston motion is frictionless.
Calculate:
[a] Mass that can be lifted if the vacuum is at the top of the cylinder and the piston moves up. [kg]
Mass that can be lifted if the vacuum is at the bottom of the cylinder and the piston moves down. [kg]
 


 

Nu had ik wel volgende formule gevonden:
F = (P*pi*D²)/4

met P= overdruk (98kPa-22kPa)
D=diameter van de cilinder.
Dus dacht ik dat ik gewoon de drukkracht moest berekenen van de piston, - het eigen gewicht van de piston (F=m*9.81).
 
Maar hiermee word dus geen rekening gehouden of de piston naar boven beweegt of naar onder, zoals gevraagd wordt.
 
Is er iemand dat mij kan helpen dit op te lossen?
 
 
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Massa dat verplaatst kan worden door een piston.

Naar boven gaand moet hij zijn eigen zuigergewicht nog tillen. Naar beneden gaand helpt dat zuigergewicht mee. Vermoed ik. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer