Springen naar inhoud

drukval berekenen bij reductie diameter

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 april 2014 - 19:56

Hey,

als ik een leiding heb DN500 die plots (zonder overgang) veranderd in een DN200, wat is mijn drukval dan als ik een debiet steek van 100 m^3/h.

Drukval = f * (l/D) * (1/2) * dichtheid * snelheid^2

Voor (f*(l/D)) heb ik via een tabel 0,44 terug gevonden maar ik weet niet welke waarde ik moet gebruiken voor de snelheid..

Gebruik ik hier de snelheid voor de reductie, of na?

Voor de reductie dacht ik op iets van 0,15 m/s uit te komen en na de reductie 0,8 m/s.

Iemand een idee?

Mvg,

Ray

Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Barhino

Barhino

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2014 - 20:31

Volgens mij bepaal je de snelheid gewoon door je volumestroom maal de doorsnede te doen. Je hebt I/D gevonden dus je diameter moet je daaruit zien te halen. Moet je het trouwens niet nog door 2 delen in je formule?

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 mei 2014 - 20:51

Laten we eens delen door de doorsnede in plaats van vermenigvuldigen. Van de eenheid m5 heb ik nog niet gehoord in de procestechniek. ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures