Bijles geven

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 546

Bijles geven

Beste WSF-leden,
 
Ik sta op het punt om te slagen voor mijn Vwo-opleiding en ik ben op zoek naar een bijbaantje. Het gehele schooljaar lang heb ik via mijn school als tutor van andere leerlingen wat geld kunnen verdienen. Nu vraag ik mij af of ik, met mijn Vwo-diploma op zak, in de vakantie via een organisatie aan een baantje als tutor kan komen. Of kan dat niet, omdat ik nog geen student ben?
 
Iemand die hier meer van weet en/of ooit in dezelfde situatie zat, laat wat horen!
 
Bij voorbaat dank.
 
PS. Dit is niet bedoeld als een advertentie voor mijzelf (ik weet niet of dat mag hier dus ik denk ik zeg het maar even).

Re: Bijles geven

Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet, maar het lijkt mij het belangrijkste dat je de stof goed in de vingers hebt. Daarvoor hoef je niet per se op de universiteit te zitten. Er wordt op de verschillende scholen op allerlei niveaus les gegeven. Dus er zijn altijd leerlingen bij die je kunt helpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 87

Re: Bijles geven

Mijn ervaring is dat je bij een bedrijf in ieder geval al een student op een bepaalde opleiding moet zijn. De eisen per vak verschillen ook weer per bedrijf. Dus als ik jou was zou ik vooral eens gaan kijken/informeren bij verschillende bedrijven naar de eisen.

Daarnaast kan je ook jezelf als vrijstaande tutor adverteren. Bijvoorbeeld op Marktplaats of in de plaatselijke supermarkt.

Reageer