Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 10

Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

Dag Iedereen,
 
Het is mijn collega en ikzelf onlangs opgevallen dat ons Wetenschapslokaal  op school meer te bieden heeft dan het nu toont aan onze leerlingen. Dus wij zouden het graag wat opfleuren door bijvoorbeeld ons afschuwelijk oud behangpapier te bedekken met enkele posters. Ik zoek dus wetenschapsgerichte posters en eigenlijk liefst niet te prijzig, want ik denk niet dat hier budget voor vrij is :) Is er iemand die iets liggen heeft, of goeie sites kent, of me naar bepaalde bedrijven kan doorverwijzen, ... Alle hulp is welkom!
 
Alvast bedankt!
 
Groetjes,
 
Y. Devos

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

wij hadden dan weliswaar geen behang, maar wat wij deden:
 
  • (Behang afstomen)
  • muren witten
  • lijntekeningen (zoals dit bijvoorbeeld)van scheikundeglaswerk op muur projecteren
  • lijntekeningen overtrekken met watervaste stift
ziet er hartstikke gaaf uit.
 
nou nog het volledige periodiek systeem op het plafond 8-)   . Da's gelukkig een systeemplafond, dat kan tegel voor tegel. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

Als jullie een goede kleurenprinter hebben, of het geld om het via een -online- printshop af te laten drukken:
 
Nasa, Cern, Esa en veel andere organisaties hebben vaak mooie hoge resolutie afbeeldingen vrij voor download, maar ook via Google afbeeldingen is een grote hoeveelheid mooie HiRes afbeeldingen te vinden.
 
Voorbeeld: "Esa Poster" of "Periodic Table"  in Google afbeeldingen intypen, kies zoekhulpmiddelen, kies grootte, kies groter dan 4MP, en een hele reeks posters staat klaar.
 
Misschien vind je hier ook wat tussen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

Nog eenvoudiger op Google: https://www.google.be/#q=free+science+posters
 
Ik weet natuurlijk niet wat je exact zoekt (welk jaar, welke wetenschapstakken, etc), maar ik zag daar toch wel een paar aardigheden tussenzitten. Je kan ook steeds eens horen bij een universiteit ofzo dichtbij. Vaak hebben die nog wel posters liggen (die bijv. gebruikt werden op opendeurdagen).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 10

Re: Gezocht: (Gratis) Posters voor in de klas

Alvast bedankt voor de reacties! Zeker een aantal dingen om op onze volgende vakvergadering op tafel te gooien!

Het mag inderdaad niet te complex zijn aangezien het in kader van Wetenschappelijk Werk is. Dit vak wordt in het 2de jaar gegeven als kennismaking met wetenschappen. We hebben een kleurenprinter die maximaal A3 kan printen, maar het is uiteraard nog leuker om een grotere poster (die meestal van betere kwaliteit is) op te hangen. Om maar enkele voorbeelden te geven: De actieve voedingsdriehoek, het elektromagnetisch spectrum,kleuren mengen, gevarensymbolen, ... Dit zijn zo'n beetje de dingen waaraan ik aanvankelijk dacht.

Reageer