Springen naar inhoud

Z-scores transformeren naar normale scores

• Log in om te kunnen reageren

DeborahN

DeborahN

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 april 2014 - 21:12

:D Hi iedereen!

Ik heb een datafile met alleen Z-scores voor een bepaalde variabele. Aangezien ik gebruik wil gaan maken van Multidimensionale Unfolding, wil ik deze Z-scores graag weer terug krijgen naar normale scores. Mijn vraag: is dit mogelijk binnen SPSS?

Bij voorbaat dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

paac

paac

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2014 - 14:27

Hoe wordt een Z-score normaal bepaald?
Als je dit weet, kun je het waarschijnlijk ook terug rekenen :)

Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.
Clever waste of time: Level 31

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 02 mei 2014 - 12:23

Wat is precies je probleem? Weet je niet wat een Z-score is of weet je niet hoe je nieuwe variabelen kan bereken in SPSS?

DeborahN

DeborahN

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2014 - 12:48

Natuurlijk weet ik wat een Z-score is... Ik wil echter een Multidimensionale Unfolding doen binnen SPSS en dat gaat niet geweldig met Z-scores! Hebben jullie enig idee hoe ik de oorspronkelijke scores (voor ze gestandaardiseerd werden) van mijn variabele terug kan krijgen met behulp van SPSS?

paac

paac

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2014 - 13:00

Hebben jullie enig idee hoe ik de oorspronkelijke scores (voor ze gestandaardiseerd werden) van mijn variabele terug kan krijgen met behulp van SPSS?

Ik heb in iets van 7-8 jaar geen SPSS meer gebruikt, dus weet niet of je kunt standaardiseren met een bepaalde functie of dat je manueel de standaardisatie berekening hebt uitgevoerd op de kolommen.
Maar dat laatste kun je gewoon uitvoeren(met een iets aangepaste formule) mits je de benodigde variabelen hebt (daarom vroeg ik ook of je wist hoe een Z-score wordt bepaald).

En ik hou het met opzet lichtelijk cryptisch, uiteindelijk komt het antwoord dan wel vanzelf :) 

Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.
Clever waste of time: Level 31

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures