Realiseren van een vaste druktoename pomp

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Realiseren van een vaste druktoename pomp

Goedemorgen,
 
Momenteel werk ik aan een machine die de maximale druk van luchtbalgen moet meten. De druktoename in de balgen is nu niet geregeld, maar die wil ik gaan regelen op 10 bar/min. Ik heb echter een duwtje in de goede richting nodig hoe ik dit kan realiseren.
 
Ik heb nagedacht om een frequentieregelaar toe te passen of een regelbare klep. Echter ik heb al eens gehoord dat met een frequentieregelaar de druk niet te regelen valt, daar deze het motortoerental regelt. Naar mijn idee moet dit wel kunnen, omdat de druk inherent is aan het toerental. Wanneer ik de druk niet haal, moet ik dus het toerental verhogen. Of zie ik dit verkeerd?
 
Voor een elektrische klep heb ik om eerlijk te zijn geen idee wat voor klep dit moet zijn. Heb dit nooit eerder gedaan. Zou iemand een klep voor kunnen dragen of een benaming voor een dergelijke klep.
 
Het drukbereik dat geregeld moet worden is van 0 tot 30 bar.
 
De motor is een plunjer pomp en niet load sensitive. De elektromotor specs heb ik in de bijlage toegevoegd.
 
De regeling zal met LabVIEW gedaan worden.
 
Bijlagen
Elektromotor.jpg
Elektromotor.jpg (73.18 KiB) 276 keer bekeken

Berichten: 20

Re: Realiseren van een vaste druktoename pomp

Hallo,
Druk en toerental zijn slechts in bepaalde gevallen inherent.
De toepassing die hier beschreven wordt lijkt me dat niet.
Toepassing van een frequentieregelaar kan echter wel nuttig zijn.
Misschien kun je wat meer info posten over de grootte van de balgen en het type pomp wat je gaat gebruiken.
“Since we cannot know all there is to be known about anything, we ought to know a little about everything.”



-Blaise Pascal

Reageer