wat doet/deed een/de Fellowship Board?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.247

wat doet/deed een/de Fellowship Board?

Hai,

in The Double Helix spreekt Watson regelmatig over de Fellowship Board, die hem een stipendium toewezen. Ik wilde graag wat (oppervlakkige) achtergrondinformatie hebben over deze groep mensen en weten waarom ze zo heten (waarom Fellowship?). Het is best een algemene term, dus ik vroeg me af wat ze dan meer doen naast het toewijzen van beursen. Weet iemand iets of heeft iemand een goede zoektermsuggestie voor google?

bvd

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: wat doet/deed een/de Fellowship Board?

Je vraag is natuurlijk wat algemeen, maar over het algemeen bestaat zo'n board gewoon uit mensen die actief zijn in de academische wereld, dus professoren. Soms zetelen er natuurlijk ook wel andere mensen in, bijv. industriëlen die dan hun ervaring uit het bedrijfsleven meenemen in die board. Maar dat zal dan vooral zijn voor iets meer toegepaste beurzen toe te kennen. Maar wat doen die mensen dus nog: meestal zelf onderzoek verrichten in een tak uit de wetenschap (exact, humaan, economisch, medisch,...). 
 
Voorbeelden in België zijn het FWO, IWT, FNRS. In Nederland heb ik zo niet meteen een equivalent, maar ze bestaan zeker ;). Kijk je naar wie daarin zetelt, zal je vooral academici zien.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer