Hoe hebben ze dit gemaakt?

Moderators: jkien, Xilvo

Hoe hebben ze dit gemaakt?

Afbeelding

De (bijna) middelste steen noemen ze ook wel "de steen met 12 hoeken" Hij is te vinden in Cuzco in Peru, in een oude ruine van een bolwerk.

Volgens onderzoeken heeft niet volk geen wielen, katrollen gebruikt. Daarbij valt dus weg, het gebruik van karren en andere transportmiddelen.

Ook zijn die stenen die ze voor het bouwen gebruikt hebben niet klein. Iets van 5 ton gemiddeld. Het lijkt me dan ongelofelijk veel werk om telkens die stenen te plaatsen op 1 of andere manier en dan proberen of ze passen. Er moet een methode zijn geweest om die stenen sneller te plaatsen. Tevens is dit mijn vraag aan jullie, wat voor manier?

Ikzelf denk aan levitatie. Een "kunst" dat we niet meer kunnen, net als telepathie.

Berichten: 2

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Het zou leuker zijn geweest als er een persoon in de buurt van de stenen stond terwijl de foto genomen werd, dan had je een betere indruk van de omvang van de stenen.

Maar als ze 5 ton per stuk wegen, is dit een indrukwekkend geheel. Ik denk toch dat ze op de een of andere manier gewoon getild zijn.

Aan de onderkant van de meeste stenen kun je wat inkepingen zien. Dat lijken me een soort van handvaten. Waardoor ze dan zo hoog getild zijn durf ik niet te zeggen.
Two hydrogens are walking along a street. The first one says, "Hey! I think I lost an electron!" The second one replies, "Are you sure?" The first one then says, "Yeah, I'm POSITIVE."



More bad jokes to come!!!

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Even een stukje geschiedenis...

Als je nu kijkt naar de man Leedskilnins. Deze man heeft voor zijn geliefde vanaf 1920 - 1940 een bouwwerk gebouwd welke ook uit blokken bestond van 5 - 10 ton. Het bouwwerk is te bezichtigen in Florida. De man heeft nooit zijn geheim verteld hoe hij dit gedaan heeft en heeft zijn geheim in zijn graf meegenomen. Het enige wat hij vertelde was dat hij de natuurwetten, het evenwicht en de zwaartekracht had overwonnen.

Kijk eens naar het bouwwerk Baälbek. Dit is een ruine die uit stenenblokken bestaat van ongeveer 1000 ton :shock:

Deze blokken hebben ze "versleept" ;) over een afstand van ongeveer 800 meter.

Afbeelding

(Kijk maar eens naar de fundering van deze constructie. Deze grote steen is 18 x 5 x 3 meter.) ;)

Afbeelding

(Er staat een persoon voor deze steen...)

Ik denk toch dat de zwaartekracht te manipuleren valt. Maar hoe ze dit dan gedaan hebben... :?:

Geen idee.... ;) Jullie misschien? :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Heel interessant, veel onbeantwoorde vragen, maar overwinnen van zwaartekracht.... daar geloof ik niet echt in.

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Het lijkt er toch op dat jullie hier geen logische (natuurkundige) verklaring op kunnen geven...

Zelf heb ik een aantal studies gedaan die deze dingen zouden kunnen verklaren, maar heb er geen antwoord op gevonden. Uit een aantal experimenten die ik gedaan heb, kon ik de conclusie trekken dat het gewoon "natuurkundig en volgens de wetten van de mechanica" niet mogelijk was.

Maar ja, het staat onweerlegbaar vast, dat ze het toch geflikt hebben.

Het zal altijd wel een mysterie voor ons blijven. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Zelf denk ik als ik dit zo zie en natuurlijk ook b.v. piramides: veel mensen, hard werken, en goed bouwkundig inzicht. En toch vaak bouwkundig inzicht dat verloren is gegaan.

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Zelf denk ik als ik dit zo zie en natuurlijk ook b.v. piramides: veel mensen, hard werken, en goed bouwkundig inzicht. En toch vaak bouwkundig inzicht dat verloren is gegaan.
Een goed bouwkundig inzicht hebben ze zeker wel gehad. Maar stel je voor dat je een steen moet verplaatsen van 1.000 ton.

Op het plaatje zie je hoe klein een mens is in de verhouding tot zo'n steen. Hoeveel mensen heb je dan nodig om deze steen te verplaatsen? Als 1 persoon 100 kg kan trekken, dan heb je dus minstens 1 miljoen mensen nodig om deze steen te trekken! :shock:

Lijkt me toch een aardig aantal.

Heb je daar de ruimte voor?

Loop je op den duur elkaar niet in de weg? ;)

Ik weet het niet, of ik je gelijk kan geven als je zegt dat het gewoon een kwestie is van steentje trekken? Er is meer in het spel!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Maar stel je voor dat je een steen moet verplaatsen van 1.000 ton. <snip> Als 1 persoon 100 kg kan trekken, dan heb je dus minstens 1 miljoen mensen nodig om deze steen te trekken!   :shock:
Hmmm, ik constateer een denkfoutje... Neem nou bijvoorbeeld mijn auto van ongeveer 1000 kg. Als ik niet vergeet de handrem eraf te halen, kan ik 'm in mijn 1tje een stukje duwen (of trekken, wat dan ook). Da's beduidend meer dan 100 kg dacht ik zo (ikke hulk 8))

Je hoeft die 1.000 ton dus sowieso niet op te tillen. Bovendien zou je ook bij een horizontale verplaatsing (mbv wielen of balken of wat dan ook) een katrollensysteem kunnen gebruiken. Met genoeg katrollen en sterke kabel kan zou zelfs ik zo'n bouwwerk haast in m'n eentje kunnen fixen.

Met andere woorden: de oplossing van een dergelijk probleem kan in duizenden kleine dingen zitten. Wanneer je een methode zou hebben om een kabel te maken die 1000 ton kan hebben, zou je al een eind komen.

Hoe dan ook: het is een feit dat zwaartekrachtwetten (en quantummechanica) overal in het heelal gelden, behalve in singulariteiten. (misschien daar ook, maar dat zullen we nooit kunnen weten). En aangezien er nog nooit iets uit een singulariteit is gekomen lijkt de kans me klein dat dat met zo'n heel bouwwerk wel het geval is ;)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Ze hebben met het slepen van stenen in 2000 experimenten gedaan. Ze probeerden stenen te verslepen die 40 ton wogen. Dit experiment was opgezet om de vraag te beantwoorden hoe de makers van stonehenge deze stenen hadden vervoerd.

Ze hadden hierbij een houten slee gebruikt en deze over een houten rails, die ingevet was, laten lopen. Er waren 130 mensen nodig om deze steen te verplaatsen.

Met andere woorden, als ik 40.000 kilo deel door 130 mensen krijg ik zo'n 310 kilogram gemiddeld dat 1 persoon trekt. Dus dan zou ik voor die 100.000.000 kilo nog steeds 322580 mensen nodig hebben. En dit lijkt me toch nog erg veel. Hier komt ook bij dat de stenen van Baalbek uit een dal kwamen en dat de mensen deze stenen de heuvel op moesten slepen (Baalbek ligt namelijk op een heuvel).

Ik weet niet hoe jij dan in je 1-tje deze stenen wilt vervoeren? En ook als je wielen van hout of een rails zou gebruiken. Gingen je wielen of rails kapot vanwege de zware last die op deze rust.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Ik weet niet hoe jij dan in je 1-tje deze stenen wilt vervoeren?
Ok, toegegeven... Misschien overdreef ik een beetje :shock:

Waar ik meer op aanstuurde was denk ik dat ik vind dat wanneer we iets nog niet met experimenten na hebben kunnen doen, het niet te doen is. We hebben gewoon "de truc" nog niet door.

Of om de stelling even om te keren: ik denk eerder dat ze een slimmigheidje hebben bedacht, dan dat er een situatie was die zich heeft onttrokken aan natuurkundige wetten zoals de zwaartekracht.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Dat dacht ik ook. Misschien een verloren kunst. Net als het middeleeuwsblauw, de microscoop met 1 kijker die bacteriën kan zien, de herondekte uitvinding van beton, enz...

Er moet een eenvoudige logische verklaring voor te vinden zijn. :shock: ;)

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Hoi: hier even "a new point of view" Ik heb ooit eens een theorie gehoord over de oude egyptenaren. Zoals je weet bouwden zij piramiden uit enorme grote stenen die ook nog eens naadloos op elkaar aansluiten. Hoe hebben ze die stenen verplaatst en zo nauwkeurig op elkaar gelegd?

Antwoord kan mogelijk zijn dat ze toen ook al een soort beton konden maken. Die grote stenen die ze op elkaar stapelden tot piramides zijn dan in feite gewoon het resultaat van iedere keer opnieuw een nieuw deel beton in een bekisting aangieten. Dat verklaart in een keer een heleboel.

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Deze theorie ken ik, het komt van een Belg, van wie ik de naam niet meer weet.

Natuurlijk zou dit een boel verklaren, maar bij deze theorie blijft de vraag waarom de onderkant van de stenen niet vast zit op de bovenkant van de andere steen. Dus als je een steentje giet moet je hem alsnog verslepen en dat was het probleem. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 75

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

waarom de onderkant niet vast zit aan de bovenkant....

kan eenvoudig verklaard wordne: gras, stro, op elke blok leggen, dan cement in de kisten gieten, en nals het opgedroogd is verdroogd en verdwijnt het gras, en liggen de stenen gewoon op elkaar
True knowledge is knowing that you know nothing

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Ik denk dat het misschien op een andere manier kan.

Zoals jullie allemaal weten zitten we "gevangen" in het magnetische veld van de aarde. Dit magnetische veld(ook wel zwaartekracht genoemt) zorgt ervoor dat we op de aarde blijven, dat als we wat omhoog gooien weer naar beneden komt. Elk object heeft zijn eigen magnetisch veld, zelf heb je ook een magnetisch veld. Alleen die zijn niet zo sterk om het te merken. Die stenen hebben dus ook een eigen magnetischveld.

Zoals jullie weten hebben magneten altijd 2 polen (de plus en de min)

Stel je nou voor dat ze bij de stenen de polen hebben omgedraaid zodat deze zich niet tot de aarde aangetrokken voelde maar juist van de aarde zou afzetten.

zo zouden ze wel ongelovelijk grote stenen met gemak kunnen verplaatsen.

De vraag luid nu dan nog HOE kun je die polen omdraaien?

Deze theorie heb ik zelf ook maar bedacht en misschien kan het helemaal niet maar ik wou het toch maar ff uiten :wink:

Reageer