Springen naar inhoud

Trollen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2014 - 15:22

Tijd voor een beetje cafépraat beste mensen. Weet u wat een trol is in internettermen? Als u het niet weet, dan hebben de goedmenende  zielen van Wikipedia de kenmerken van een trol netjes op een rijtje gezet.  Trollen zijn dus wezens die de harmonie op internetforums om zeep brengen. Ik geef het lijstje hier in verkorte vorm weer,( het origineel kunt u vinden op  http://nl.wikipedia....Trol_(internet)):

1. Een trol zaait onrust door mensen tegen de haren te strijken. B.v. door telkens weer de wetenschappelijke consensus in vraag te stellen.

2. Ook zal de trol, bewonderde autoriteiten, of bewonderde meningen die gedeeld worden door de meerderheid van de forumgebruikers afkraken.

3. Ook zal de trol materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden.

4. Meningen geven die niet van toepassing zijn op het werkelijke gedachtengoed van de poster.

5. Reacties of discussies,uitlokken over niet ter zake doende onderwerpen.

6. Schijnargumenten geven, enkel met als doel de gebruikers binnen de “gemeenschap” te frustreren

7. Zijn meningen als feiten voorstellen.

Foei, stoute trol, stel u eens een forum voor, waar dit soort misbaksels niet voorkomen. Een forum zonder provocateurs, waar iedereen dezelfde idolen bemint, en dezelfde gedachten deelt. Waar geen meningen als feiten worden voorgesteld. Geen afwijkingen meer, alles recht op een lijntje, geen uitwijkingen. De les mooi opzeggen. What a brave new internet! Wat zou het leven toch mooi zijn, en de discussies levendig. Iedereen zou iedereen gelijk geven, en het grote gelijk zou zegevieren, zonder van het rechte pad af te wijken. Prachtig toch, de beste van alle werelden.

In de psychiatrie is het zo dat men aan alle symptomen moet voldoen, om een bepaald ziektebeeld te vertonen. Men is bv. schizofreen, als men maar een deel van de symptomen heeft, dan is men schizoïde Ook in de internetwereld, men kan ook een hoog trolgehalte hebben, en dus deels verwerpelijke zijn, bv. door er een andere dus provocerende mening op na te houden.

Dus nooit, maar dan ook nooit er een provocerende mening op na houden, die afwijkt van het gemeen goed, of u hebt een hoog trolgehalte, u bent verwittigt.

Veranderd door cock, 17 mei 2014 - 15:25

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2014 - 17:23

Op zich vind ik het zelf ook leuk buiten de paden te treden. Dat wordt mij niet door iedereen in dank afgenomen, maar omdat ik daarbij zo goed en zo kwaad als dat gaat de wetenschappelijke methode gebruik wordt dat door de moderatoren (meestal) geaccepteerd. Het is hier dus wel mogelijk buiten de orthodoxie te treden.

Maar het is weinig zinvol reguliere wetenschappelijke theorieën te bekritiseren waarvan je onvoldoende af weet. De geopperde bezwaren komen dan - bijna altijd - voort uit je eigen onbegrip, in plaats van dat zij werkelijk op de bekritiseerde theorie van toepassing zouden zijn. Een dergelijke manier van discussiëren is dan ook zéér frustrerend voor de ter zake kundige gebruikers. En dan ontstaan er ergernissen, worden er kwaaie uitspraken gedaan, of haakt men eenvoudig af.

Flisk

Flisk

• >1k berichten
  • 1270 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 mei 2014 - 17:48

Trollen is meestal wel grappig, bvb:
http://endlesspicdum...t and toast.jpg

Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2014 - 18:24

Maar nooit zo grappig als dit!

This is weird as hell. I approve.

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2014 - 20:50

Beste Flisk,

Ik moet hevig protesteren voor de verwijzing. Het model van kat en toast, is een replica van de perpetuüm mobile die ik persoonlijk uitgevonden heb (hangend patent 009a603).

Bovendien frustreert en ergert het mij, dat er in het item waarnaar u mij verwees, een filmpje (hoe noemt men dat in internettaal), waar colablikjes worden samengeperst, geen een vinger tussen de machine geplet wordt. Ik heb een half uur op dit filmpje zitten kijken tot het verlossende moment zou aanbreken, en er gebeurde niets. Ik heb dit gemis aan werkelijke actie als schokkend en frustrerend ervaren.

Ik zal u dus ook bij de rechtbank en de inquisitie aanklagen wegens een ernstig geval van  trolling, die mij een blijvende invaliditeit van meer dan 60% bezorgde. Heeft u dan geen enkel schaamtegevoel?.

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2014 - 21:08

Beste Thyponer,

Ik heb met belangstelling kennis genomen van het filmpje waar u me naar verwees. Als het als grappig bedoeld was, spijt het mij u te moeten melden dat het zelfs geen microseconde op mijn lachspieren heeft gewerkt.

Vanuit wetenschappelijk standpunt gezien, is het filmpje wel relevant, in die zin dat het een dieper,inzicht geeft in de Amerikaanse ziel.

Met hartelijke groeten,

Cock

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2014 - 21:28

Het is hier dus wel mogelijk buiten de orthodoxie te treden.

Bartjes, u heeft gelijk. Het is hier zeker mogelijk om buiten de orthodoxie te treden. Meningen tolereren die buiten de orthodoxie treden, behoort uiteraard tot de wetenschappelijke methode.

De heren en dames moderatoren zijn hier zeker van goede wil. Bovendien doen moderatoren ook hun best om het niveau wetenschappelijk te houden, en raad te geven, met duidelijk pedagogisch doel.

De beoordeling trol, van een deelnemer die niet uitblonk door originaliteit in het betreffende debat, vond ik ongepast, ook al stond er een vinkje met ok bij.

Er zit toch wel een probleem bij de trol beoordeling van wikipedia, vindt je niet? Trollen bestaan zeker, maar de criteria voor de  beoordeling "trol" van wikipedia, zijn op zijn minst dubbelzinnig en arbitrair en dus niet wetenschappelijk verantwoord. Hoe kan je nu nieuwe dingen vinden als je niet in de controverse wil gaan?

Veranderd door cock, 17 mei 2014 - 21:55

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2014 - 22:10

@ Cock

Een echte trol is het erom te doen ergernis en verwarring te veroorzaken, en mensen op hun ziel te trappen. Ik denk niet dat dat je daarop uit bent.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2014 - 22:23

Beste Thyponer,

Ik heb met belangstelling kennis genomen van het filmpje waar u me naar verwees. Als het als grappig bedoeld was, spijt het mij u te moeten melden dat het zelfs geen microseconde op mijn lachspieren heeft gewerkt.

Vanuit wetenschappelijk standpunt gezien, is het filmpje wel relevant, in die zin dat het een dieper,inzicht geeft in de Amerikaanse ziel.

Met hartelijke groeten,

Cock

love.jpg

This is weird as hell. I approve.

Flisk

Flisk

• >1k berichten
  • 1270 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 mei 2014 - 23:28

Wow kijk die kat haalt het net tot boven!

1253449365_cat-on-slide.gif

Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2014 - 00:18

Flisk,

De kitten doet me eraan denken dat je niet noodzakelijk moet slagen om door te zetten.

PS. ik begrijp de internetgeneratie niet meer. Zit jij hele dagen te zoeken achter dit soort filmpjes? Och ja, het is waarschijnlijk een leukere activiteit dan naar de TV te gapen zoals de voorvaderen deden (daarvoor mijmerden ze voor de stoof en luisterden naar de radio, nog daarvoor zaten ze te keuvelen en in het open vuur te kijken).

Oh tempore, oh mores.

Veranderd door cock, 18 mei 2014 - 00:24

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2014 - 00:30

Bartjes,

Dank voor de bemoedigende woorden. Als ik verwarring zaai vind ik dit niet erg. het is een teken dat de fundamenten van sommige stellingen toch zo vast niet zijn. Maar het is niet mijn bedoeling mensen op hun ziel te trappen.

Groeten,

Cock

cock

cock

• >250 berichten
  • 558 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2014 - 00:45

Dag typhoner,

Doe de groetjes aan de hond, en zeg dat ik hem ook graag zie.,.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 mei 2014 - 01:04

Opmerking moderator :

We gaan deze zinloze discussie sluiten

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures