[scheikunde] Omgekeerde titerstelling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 52

Omgekeerde titerstelling

Hallo,
 
Ik deed een omgekeerde titerstelling. Maar ik volgde dat niet helemaal. De vloeistof waar ik normaal mee titreer is Natronloog. nu blijf ik titreren met de natronloog van 01M maar ik ga hem stellen met een stof waarvan de molariteit bekent is. Ik weeg het af en voer de titratie uit.
 
Nu heb ik dus de titer bepaald.
 
Maar wat is dan de titer, vergeleken met de molariteit?
 
Groeten,
Martin

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Omgekeerde titerstelling

Kan je iets meer details geven? Welke stof heb je gebruikt om te stellen? Heb je iets van berekeningen geprobeerd?
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 52

Re: Omgekeerde titerstelling

Typhoner schreef: Kan je iets meer details geven? Welke stof heb je gebruikt om te stellen? Heb je iets van berekeningen geprobeerd?
 
Ik zal morgen kijken, ik weet het niet uit mijn hoofd. Maar het gaat niet of de stof. Meer om het feit, wat is het verschil tussen een titer en de concentratie (molair)?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Omgekeerde titerstelling

Een titerstelling is een zeer nauwkeurige concentratiebepaling.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Omgekeerde titerstelling

martinmack schreef:  
Ik zal morgen kijken, ik weet het niet uit mijn hoofd. Maar het gaat niet of de stof. Meer om het feit, wat is het verschil tussen een titer en de concentratie (molair)?
 
een titer bevat nog een equivalentie. Stel je hebt H2SO4: in een zuur-basetitratie kan 1 mol zwavelzuur 2 mol H+ leveren. Een oplossing van 0.1 M zwavelzuur heeft dan een titer van 0.2 N.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 52

Re: Omgekeerde titerstelling

Fuzzwood schreef: Een titerstelling is een zeer nauwkeurige concentratiebepaling.
 
Dus de titer is de concentratie OP DAT MOMENT. Exact bepaald. En de molariteit is het ongeveer?
 
Is de eenheid van de titer dan ook M ?

Reageer